Video Rahsia Serta Keajaiban Nombor 1618 & Mekah


Kaabah bukan sekadar bangunan empat segi yang diselimuti oleh kain hitam tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati Allah SWT.

Pelbagai rahsia dan keajaiban yang ada di sini bagi melambangkan bahawa betapa kekuasaan Allah SWT tidak terfikir oleh akal dan ilmu pengetahuan yang terbaik yang pernah dimiliki oleh manusia.  

Namun begitu selain daripada kewujudan alam sekitar yang sedang kita diami ini, kewujudan dan kekuasaan Allah SWT telah dibuktikan melalui ilmu sains dan fizik yang ditemukan oleh Albert Einstein tetapi beliau merahsiakan kebenaran dan penemuan itu melalui pengubahsuaian formula beliau yang terkenal iaitu "E = mc2".



Ringkasan video :

1) Nisbah 1.618 ni memang dah diakui nisbah yang ajaib dalam rekabentuk sebab rekabentuk gunakan nisbah ni akan jadi cantik di mata manusia. Itulah sebab nisbah 1.618 ini dipanggil Nisbah Emas atau Purata Emas.

2) Yang lagi ajaib adalah apabila diukur, Kota Mekah bukan sahaja terletak dengan cantiknya pada nisbah 1.618 di bumi, malah juga berada dalam nisbah ini di Arab Saudi. Kaabah juga ajaib kerana terletak dengan nisbah ini dalam Kota Mekah.

3) Tambah kagumnya lagi bila ayat 96 surah Al Imran, ada terselit perkataan Mekah di tengah ayat itu. Bila dikira huruf sebelum dan selepas perkataan "Mekah", ternyatalah perkataan mekah dalam ayat itu pun terletak dalam nisbah emas 1.618.

 

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan