Lagu jiwang yang terpinggir : Siri 4


Ini adalah artikel bersiri, sambungan dari artikel yang bertajuk "Lagu jiwang yang terpinggir : Siri 3".  Pada artikel kali ini saya memaparkan lirik dan lagu yang bertajuk "Pedih - Awie", "Pasti - Mega" dan "Suratan Cinta Kita - Iwan".

*-*-*-*-*

Pedih - Awie
Jelingan manjamu yang mempesonakan
Membuatkan hatiku indah terasa
Mungkinkah kita akan merasakannya
Hidup berdua hingga Ke akhir hayatku

Mata bertentang hati pun berkata
Engkaulah satu tiada duanya
Hidup gembira mesra sentiasa
Akhirnya musnah jua oleh orang ketiga

(*)
Adakah ini dugaan semata
Untuk aku pelajari
Erti dewasa untuk terima
Kehidupan tak selamanya
Harus menjanjikan bahagia

Sungguh ku tak menyangka tangan ku hulurkan
Demi masa depanmu
Tergamak engkau mendustakan kau nodai

(Ulang *)

Apa yang aku kesalkan
Kau tak menghargai
Cinta yang ku berikan
Cinta yang tak berbelah bagi
Cinta suci

Jelingan manjamu yang mempesonakan
Membuatkan hatiku indah terasa
Sehingga aku ketepikan segala
Engkau ku bagaikan
Sebutir mutiara

Video Youtube :


Pasti - Mega
Semenjak aku kehilanganmu
Sekitar maya ku berubah
Tiada lagi halusnya kidungmu
Yang ketika dulu
Kau lakukan untukku

Sepi mencengkam
Resah berpanjangan
Wajahmu bermain di ingatan
Yang tinggal kini
Airmata cinta telah membanjiri kolam hatiku
*korus
Pasti kau di saat ini
Berselindung di balik wajahnya
Aku tak lagi kau kisahkan
Terlontar jauh dari hatimu
Bagaikan mawar terkulai sepi
Tak lagi bererti

Merenung kenangan di masa silam
Aku terkenangkan janjimu
Tiada lagi kesempatan untukku
Memilikimu seperti dulu
ulang *korus 2 x

Video Youtube :


Suratan Cinta Kita - Iwan
Tak pasti kemanakah
Kan ku bawa hati ini terluka
Biarpun kan ku pendam
Tiadakan ku berdendam

Cukuplah ku rasakan
Kekecewaan yang sering melanda
Rela ku hadapinya walau apa jua

Biarkan lah aku pergi
Biarkan ku bawa diri
Usah kau tangiskan akan perpisahan ini
Semua sudah suratan

Tak tahu mengapakah
Cinta yang lama terbina berkecai
Walau hakikatnya
Kita saling menyayangi

Manis yang kau rasakan
Pahit yang aku terima menusuk
Hanya mampu berserah
Walau apa jua

Biarkanlah aku pergi
Biarkan ku bawa diri
Usah kau tangisi
Akan perpisahan ini
Semua sudah suratan

Bukannya salahku
Bukannya silapku
Perpisahan ini

Hanya kerana mulut berbisa
Engku terperdaya
Bukannya pintaku bukannya mahuku
Perpisahan ini

Atas angkara orang ketiga
Kita bersengketa
Selamat tinggal kasih
Semoga engaku berbahagia

Biarlah cinta kita
Tinggalkan kenangan dalam jiwa
Selamat tinggal sayang
Semoga engkau berbahagia
Biarlah cinta kita
Tingalkan kenangan selama-lamanya

Bukannya salahku
Bukannya silapku
Perpisahan ini

Hanya kerana mulut berbisa
Engku terperdaya
Bukannya pintaku bukannya mahuku
Perpisahan ini
Atas angkara orang ketiga
Kita bersengketa

Selamat tinggal kasih
Semoga engaku berbahagia
Biarlah cinta kita
Tinggalkan kenangan dalam jiwa

Selamat tinggal sayang
Semoga engkau berbahagia
Biarlah cinta kita
Tingalkan kenangan selama-lamanya


Video Youtube :

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan