Saya akan buat contest, siapa nak join?



Assalamualaikum...

Selepas tamat perlawanan bola sepak Piala Suzuki AFF 2010, saya berniat jika Malaysia menang, saya nak buat peraduan berkenaan dengan kejohanan tersebut.  Dan melihatkan Malaysia sudah memenangi piala itu, maka rancangan ini diteruskan.

Sesiapa yang berminat nak join, sila tinggalkan pautan ke blog anda dan komen pada artikel ini.  Sekiranya melebihi 10 orang yang bersetuju untuk sertainya, maka saya akan memberitahu bilakah tarikh mulanya contest dan penerangan mengenainya...

CARA DAN SYARAT PERTANDINGAN AKAN DIBERITAHU KEMUDIAN 

Piala Suzuki AFF 2010 : Harimau Malaya bisa mencakar Garuda


Assalamualaikum...

Apa lagi yang boleh dikatakan...selain mengucap syukur pada Allah SWT kerana Malaysia telah berjaya memenangi perlawanan Peringkat Akhir Piala Suzuki AFF bagi edisi tahun 2010.  Walaupun kita kalah pada perlawan akhir pusingan kedua, namun secara agrigat Harimau Malaya mengatasi Garuda yang sebenarnya capek di pentas akhir ini dengan jaringan 4 berbalas 2.

Sepatutnya gawang gol Malaysia tidak dibolosi dengan dua jaringan itu kerana atas faktor tekanan yang dihadapi oleh Indonesia yang terdesak memerlukan jumlah jaringan yang besar, sekurang-kurangnya mahu memenangi perlawanan ini dengan 4 - 0.  Namun rata-rata pemain yang diturunkan oleh ketua jurulatih K.Rajagobal adalah muda.  Kebanyakkan mereka diserapkan dari skuad Harimau Muda A dan B.

Amri Yahyah seperlunya dimasukkan lebih awal, mungkin pada minit ke 50 atau 60 bagi memberi idea baru pada barisan serangan Malaysia yang sebenarnya telah mempelajari "tari langkah" penyerang-penyerang kita semasa bertemu di Bukit Jalil tempoh hari.  Jika Amri dimasukkan, Nurshahrul Idlan Talaha dilihat amat efektif bermain di "flanker" dan boleh sering bertukar tempat dengan Kunanlan kiri dan kanan bagi mengelirukan barisan pertahanan Indonesia.

Nafas saya seakan sesak dengan aksi yang dipamerkan kerana terdapat sedikit kerisauan apabila gerak hati saya nampak lebih awal gerakkan yang dilakukan oleh pemain Indonesia untuk gol pertama itu benar-benar berhasil untuk jaringkan gol.  Pertahanan Malaysia mungkin sedikit alpa dalam menyekat hantaran yang dilakukan oleh pemain Indonesia dan juga terlalu bergantung pada kecekapan penjaga gol Malaysia iaitu Khairul Fahmi (dia ni dah ada couple tau. Mantap habis awek dia, cantik dan cun...).

Antara lain kesilapan kecil pemain Malaysia ialah membiarkan pemain sayap Indonesia membawa bola jauh ke kawasan Malaysia dan pemain tengah Malaysia banyak "mengundur" apabila pemain Indonesia membawa bola.  Sepatutnya pemain Malaysia wajib menyekat gerakkan pemain Indonesia seawal mungkin sebelum sempat mereka masuk ke kawasan penalti ataupun sebelum mereka dapat membuat hantaran.

Laman web FAM jadi sasaran hacker's

Assalamualaikum..
Sebelum ini dikhabarkan laman web Persatuan Bola Sepak Malaysia ( Football Association of Malaysia ) jadi sasaran penggodam dari Indonesia sempena perlawanan akhir Piala Suzuki AFF antara Malaysia dan Indonesia. Beberapa jam selepas itu masalah berkenaan telah di atasi.

Pada hari ini (29/12/2010), saya cuba untuk membuka laman web FAM dan inilah hasilnya :

 
 Apakah ini juga merupakan salah satu gangguan penggodam (hacker) Indonesia?  atau kadar trafik yang terlalu tinggi menyebabkan server tidak dapat menampung bebanan jalur lebar...? 


**Kemaskini (6.55ptg) : laman web FAM kini sudah boleh dibuka, namun masih terdapat beberapa masalah seperti gambar tidak dapat dipaparkan.

Piala Suzuki AFF 2010 - Peringkat Akhir Pusingan Pertama


Assalamualaikum....

Tahniah pada pasaukan bola sepak Malaysia yang telah bermain mengikut perancangan ketua jurulatih, K.Rajagobal serta menunjukkan kesungguhan.  Secara peribadi saya melihat permainan Malaysia kali ini lebih tersusun, kemas dalam melakukan gerakkan terancang dan tidak terburu-buru untuk menyerang gol lawan.

Kesungguhan para pemain seperti Khairul Fahmi Che Mat, Nor Shahrul Idlan Talaha, Safee Sali, saf pertahanan dan lain-lain pemain begitu mengkagumkan.  Mereka kurang melakukan kesilapan dan cepat mengambil tindakan dalam memperbetulkan kelemahan semasa perlawanan tersebut berlangsung.  Jika dilihat dari segi peluang, seharusnya Malaysia mampu untuk menjaringkan lebih dari 3 gol.

Berikut adalah sorotan perlawanan antara Malaysia dan Indonesia yang telah berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil :

 
 
Babak perlawanan Malaysia "menganyang" lawannya...

Kawalan Keselamatan Perlawanan Akhir Pusingan Pertama Piala AFF - Suzuki 2010

 

Polis telah bersedia sepenuhnya untuk mengawal keselamatan dalam dan luar stadium pada perlawanan akhir pusingan pertama Piala AFF Suzuki antara Malaysia dan Indonesia di Bukit Jalil, Ahad ini.

"Kita telah bersedia sepenuhnya dengan jumlah anggota yang cukup termasuk anggota tambahan dari daerah lain. Kita mampu untuk mengawal keselamatan dalam dan luar stadium," kata Ketua Polis Cheras ACP Mohan Singh Tara Singh kepada Bernama, Jumaat.

Bagaimanapun, bagi memastikan semuanya berjalan dengan lancar, polis memerlukan kerjasama penyokong kedua-dua pasukan supaya mematuhi arahan keselamatan untuk mengelak perkara yang tidak diingini.

"Anggaplah ini sebagai satu perlawanan bola sepak berunsurkan sosial dan bukannya untuk melakukan perkara yang tidak diingini," kata Mohan Singh yang turut mengingatkan penyokong supaya tidak membawa barang yang dilarang seperti mercun, botol atau bunga api.

Sekitar 90,000 penyokong Malaysia dan Indonesia dijangka membanjiri stadium itu seawal 5 petang.
Perlawanan pusingan kedua akan berlangsung di Jakarta pada 29 Disember.

~sumber berita dari FAM

Lucky Blogger Contest by Hahazirah


 
Assalamualaikum...

Di blog "hahazirah.blogspot.com" ada menganjurkan satu cabutan bertuah, yang julung kalinya dianjurkan di blog tersebut.  Contest ni dibuat sempena meraikan kedatangan tahun baru 2011.

Pemenang akan dipilih secara random/rawak.  Contest ini telah di buka untuk penyertaan bermula 24/12/2010 dan akan ditutup menjelang seminggu selepasnya (tertakluk pada perubahan).  Pemenang akan diumumkan sehari selepas tarikh tutup.

Berikut adalah syarat-syarat peraduan :

  1. Follow blog Hahazirah Through Heart
  2. Buat satu entri kat blog korang bertajuk 'Lucky Blogger Contest by Hahazirah'. Letak banner contest di entri tu dan tag blogger lain untuk join contest ini sekurangnya 3 orang.
  3. Tinggalkan link entri tersebut di bahagian komen entri jemputan di blog penganjur contest.

Tag jemputan untuk contest ini :

http://cikatinstory.blogspot.com
http://www.alinaclover.com
http://www.suarabawahtanah.com

Resepi Coca Cola Cupcake

Resipi kek cawan (cupcake) yang diambil dari sumber-sumber yang boleh dipercayai.  Memang unik, sebab tu saya ingin kongsikannya di blog saya ini... Kalau ada sesiapa yang dah cuba buat dan dah makan, beritahu saya di artikel ini, di ruangan komen...  (Bahasa Inggeris, malas pula nak terjemahkannya)




1 1/3 cups plain flour
1/2 cup plain yogurt
1 tsp vanilla extract
1/2 tsp baking soda
3/4 cup sugar
1/4 tsp salt
1 large egg
1/2 cup unsalted butter
3/4 cup Coca-Cola or carbonated cola drink
4 Tbsp cocoa powder

Coca-Cola Cupcake icing

2/3 cup pure icing sugar
1/2 cup unsalted butter, softened
1-2 Tbsp Coca-Cola or carbonated cola

Coca Cola Cupcake Recipe Directions

Preheat oven to 180C.

In a large bowl, combine the flour, sugar, baking soda and salt. In a separate jug, mix together the egg, yogurt and vanilla.

Gently heat the butter, cocoa and Coca-Cola in a heavy saucepan until melted, then add to the bowl of dry ingredients and mix with a wooden spoon.

Add the yogurt mixture to the batter and stir well until everything is incorporated.

Portion out the batter into patty-lined muffin tins. Fill to about two-thirds to three-quarters full. The recipe should make about 12-15 standard sized cupcakes.

Bake at 180C for about 20 minutes or until a skewer inserted comes out clean.

Pipe the Coca-Cola icing onto the cooled cupcakes and decorate with cola bottles and a heavy dusting of cola sherbet.

To make the icing, beat the butter using an electric mixer until it is light and fluffy. Add the icing sugar and beat until incorporated. Add 1 tablespoon of cola and beat. Add more cola and/or icing according to texture and taste.

Bola Sepak / Piala Suzuki AFF : Raja: Kami lebih bersedia



Tiket dan ketua Jawatankuasa Gates Datuk S. Sivasundaram (kiri) dan FAM pembantu setiausaha Ahmad Fuad Daud dengan Suzuki tiket final Piala AFF yang akan dijual di Stadium National Bukit Jalil  dan Kedutaan Besar Indonesia esok.

Jurulatih kebangsaan, K. Rajagobal tidak percaya pada statistik dan keputusan dahulu. Bekas pemain antarabangsa Malaysia itu hanya berfikir situasi semasa.  Kekalahan 5-1 pada Indonesia dalam perlawanan pembukaan Piala Suzuki peringkat kumpulan A di Jakarta tidak mengganggu dia dan pemainnya.

Pasukan Malaysia akur dengan kekalahan memalukan  itu, tetapi dengan peluang yang ada, mereka bangkit semula untuk mencapai peringkat akhir untuk bertemu Indonesia.

Kedua-dua pasukan, bagaimanapun, pasti akan berada dalam suasana yang mendebarkan hati di peringkat akhir kerana selama ini tidak ada dari mereka telah memenangi gelaran. Indonesia telah kalah dalam finalis tiga kali (2000, 2002, 2004) sementara
itu Malaysia hanya membuat penampilan pertama di final dalam edisi perdana tahun 1996, di mana Malaysia dikalahkan 1-0 oleh Thailand.

Saya tidak percaya statistik, walaupun adakalanya statistik penting tetapi saya lebih suka untuk menjalankan tugas saya tidak didasarkan pada pencapaian mereka," kata Rajagobal di Wisma FAM di Kelana Jaya kelmarin.

"Walaupun, Indonesia memiliki "track record" yang baik di Piala Suzuki dengan menjuarai kejohanan sebanyak 5 kali, banyak yang tidak menyedari bahawa mereka bermain di halaman sendiri. Mereka secara praktikal belum teruji di luar Jakarta.


Sementara itu kita telah bermain di Jakarta dan Hanoi dan walaupun bermain perlawanan di luar negara, kami telah berjaya mencapai peringkat akhir. Pemain saya lebih bersedia untuk menahan semua rintangan dalam perlawanan luar kawasan kerana mereka telahpun mengalaminya....

~ untuk artikel penuh, sila klik pautan berikut :  Newstraitstimes

TV Alhijrah - Segalanya bermula di sini

http://www.tvalhijrah.com
Mungkin para pendengar radio terutamanya Sinar.FM telah mengetahui mengenai TV Alhijrah melalui iklan mereka namun masih ada juga yang keliru berkenaan TV Alhijrah kerana iklan mereka agak ringkas dan tidak benar-benar menerangkan fungsi kewujudan mereka, seolah-olah iklan berkenaan mempromosikan barangan jualan sahaja.

Sebenarnya TV AlHijrah dikendalikan oleh Al Hijrah Media Corporation yang diperbadankan di bawah Akta Syarikat sebagai syarikat berhad pada September 2009. Penubuhan Al Hijrah Media Corporation adalah bagi merealisasikan pengendalian sebuah stesen siaran secara percuma seluruh negara dan penerbitan kandungan pelbagai  platform media berdasarkan ajaran agama Islam dan kandungan yang bernilai universal.

Buat masa ini hanya beberapa tempat sahaja yang boleh menerima siaran TV Al Hijrah. Berikut adalah liputan frekuensi bagi saluran TV Al Hijrah

Liputan Saluran
UHF
Frekuensi (MHz)
Lembah Klang CH 55 743.25
Terengganu CH 41 631.25
Kuantan CH 22 479.25
Mersing, Johor CH 40 623.25
Sarawak CH 37 599.25
Sabah CH 37 599.25

Lirik Lagu Zamree-Tugu Cinta

video


Ku pinjam sebuah ilusi dari lautan sepi
Senja indah kian temaram
Sembunyi di balik kegelapan
 

Ku ukirkan sebuah nama
Bersama jemari gementar
Ingin hati mengabdikan sebuah tugu cinta

Titisan airmata pilunya hati ini
Deburan ombak memecah membahana
Musnahlah sebuah citra cinta berganti derita
 

Kulangkahkan kaki nan guntai
Menyusur buih yang menghilang
Dalam diam hati pun bertanya
Bilakah ombakkan reda


**p/s : Lagu ini telah saya nyanyikan di majlis pernikahan kakak saya pada 18/12/2010, dalam keadaan belum pulih dari demam. Hati tergerak untuk berkaraoke kerana semasa itu baru ditinggalkan oleh bakal tunang...

Majalah 3 - Nelayan Blogger


Assalamualaikum...

Pasti ramai dari kalangan blogger dan bloggies menonton Majalah 3 dan pasti ramai juga yang mengunjungi laman blog "Lokan Melaka".  Ianya disiarkan dalam salah satu segmen Majalah 3 yang bertajuk Nelayan Blogger.  Ia mengisahkan Zainal Md Ali,seorang bekas tentera. Antara kerja sambilan yang pernah dibuat beliau ialah menjadi pengawal keselamatan Sekolah Kebangsaan Berisu dan SK Ramuan China Besar selama 15 tahun. Di samping itu "Pak Zainal menjadi nelayan bagi menambahkan sumber pendapatan. Pak Zainal merupakan Ahli Persatuan Nelayan Kawasan Melaka Barat, Ahli Lembaga Pengarah Persatuan Nelayan Melaka Barat dan Lembaga Pengarah Persatuan Nelayan Negeri Melaka.  Pada malam itu juga saya telah bersms dengan anak beliau yang juga membantunya mengendalikan blog serta membalas sms yang masuk ke telefon Pak Zainal.

Krew Majalah 3 (TV3) dibawa ke Taman Lokan untuk melihat aktiviti harian Pak Zainal dan sebagai salah satu lokasi penggambaran.  Pak Zainal bangga kerana pihak TV3 telah sampai ke Taman Lokan. Namun Pak Zainal terasa segan kerana Taman Lokannya masih banyak kekurangannya dari segi prasarana. Apa yang ada itulah sahaja yang mampu Pak Zainal sediakan dalam usia beliau yang sudah lanjut di tambah pula dengan kekangan kewangan.  Namun dengan hasil kreativiti Pak Zainal menggunakan barang yang hanyut di sungai, beliau mampu menghiaskan Taman Lokan itu dengan sesedap mata memandang.

 
Setelah sekian jam menunggu, akhirnya Ahmad Zaki berjaya menjadi 
follower blog "Lokan Melaka" yang ke 100

Hasil dari perbincangan ringkas dalam sms, saya telah mencadangkan beberapa penambahbaikkan untuk dibuat pada blog Lokan Melaka ini.  Terima kasih diucapkan kerana memberi "credit" pada blog "Inspirasi Ahmad Zaki" dalam artikel bertarikh 11 Disember 2010.

Fitnah & penipuan berada di mana-mana

Assalamualaikum...





Sejak zaman awalan kewujudan manusia di bumi, fitnah dan penipuan sudah mula menghinggapi peradapan manusia.  Kita dapat lihat betapa kemusnahan dan peperangan yang berlaku akibat dari perkara tersebut.

Fitnah, penipuan dan pembohongan dilakukan oleh mereka yang "mengambil" dunia sebagai matlamat hidup mereka bagi memperolehi kesenangan metarialistik, kemewahan dan kemegahan.  Maka dengan itu fitnah wujud dalam pelbagai bentuk serta keadaan.  Dalam masjidpun ada orang berani menipu dan mencuri.  Tidaklah menjadi satu jaminan mutlak akan kebenaran perkara yang disumpahnya bagi orang yang membuat sumpah yang dirancang di dalam masjid dan baru pulang dari mengerjakan umrah atau haji.   

Manusia akhir zaman yang mengejar dunia, akan sanggup membuat apa sahaja asalkan perkara fitnah yang dirancang itu akan kelihatan benar. Puak-puak ini akan cuba berselindung disebalik nama agama bagi meraih simpati. Mereka tidak takut untuk mengeksplotasikan isu-isu agama untuk mendapatkan undi. Dan lama kelamaan fitnah ini semakin membesar lantaran cubaan mereka untuk mempertahankan rancangan pembohongan mereka.

Allah SWT tidaklah semudah itu menjatuhkan bala atau balasan pada hambaNya.  Tidak semestinya jika seseorang yang bersalah itu, jika pergi ke Mekah akan terus dijatuhi hukuman oleh Allah SWT.  Allah SWT Maha Pengasih dan Penyayang.  Allah SWT ingin memberi peluang pada hambaNya untuk memperbetulkan kesilapan.  Adalah menjadi hak mutlak Allah SWT untuk menentukan bila masa dan tempatnya untuk "memberi" hukuman.

Dan apabila dilihat seseorang "pelakon" itu selamat pulang dari Mekah, puak-puak tertentu ini akan mencanangkan bahawa "lihatlah, apa yang kami katakan adalah benar dan buktinya si pengadu selamat pulang ke tanah air...".

Hijrah yang teramat perlu - Maal Hijrah 1432

Assalamualaikum...

Kita seringkali dihidangkan dengan cerita tahun baru masihi.  Pelbagai majlis sambutan diadakan samaada oleh kerajaan mahupun organisasi tertentu, dilangsungkan dengan besar-besaran, dan selalunya keterlaluan.  Ada acaranya bercampuran perempuan dan lelaki secara tidak terkawal dan ada juga unsur-unsur penggalak maksiat.

  
Namun apabila tiba Maal Hijrah, sambutannya hambar dan lesu.  Bukan sahaja dari kalangan remaja malah sebilangan orang tua (dato'-dato' & VIP-VIP) dan yang lain memandang lesu akan pengertian sambutan Maal Hijrah yang sama sekali jauh dari hiburan yang selalunya melalaikan dan menjahanamkan rakyat.  Kita tidak perlukan konsert nyanyian artis.  Kita tak perlukan himpunan rakyat yang menghitung detik masuk ke tahun baru. Kita tidak perlukan pembakaran bunga api bagi meraikan tibanya tahun baru.  Jadi apakah yang sebenarnya kita perlukan untuk menyelamatkan umat Islam yang kini layu?

Sudah lama rakyat kita tenggelam dalam arus kemodenan yang mengikut acuan barat serta undang-undang perlembagaan negara yang bukan dari unjuran Islam.  Kini umat Islam sama ada di Malaysia atau serata bumi dipandang enteng.  Pada kelompok kafir ini, ada yang memusuhi Islam dan memandang rendah umat Islam dan cuba mencari cara untuk menjatuhkan imej Islam.  Mereka cuba membawa suatu fitnah yang ingin disemai dalam fikiran masyarakat dunia bahawa agama Islam adalah agama yang mundur dan ganas.

Bagi melepaskan diri dari kongkongan kelemahan dan kehinaan, maka umat Islam perlu melihat hijrah dalam pengertiannya yang luas iaitu perubahan diri menuju kepada kegemilangan di dunia dan di akhirat. Untuk itu maka langkah yang perlu diatur mestilah mengandungi kefahaman yang jelas dan gerak kerja yang teratur dan betul.

Perubahan ke arah kemajuan dan kemuliaan ummah bermula dengan pengisian kefahaman bahawa Islam adalah agama yang agung dan mulia maka umatnya juga jelas adalah umat yang agung dan mulia. Namun ia hanya dapat dicapai menerusi kekuatan spiritual, moral, fizikal, dan daya cipta serta kesatuan umat itu sendiri. Masyarakat Islam juga wajib memahami bahawa segala ilmu yang baik dan berfaedah kepada manusia adalah termasuk ke dalam ilmu yang disukai dan dituntut oleh Islam. 

Oleh itu, menuntut ilmu yang bermanfaat adalah satu kewajipan dan dikira berdosa mereka yang mengabaikannya. Masyarakat juga perlu memahami bahawa mereka merupakan pewaris yang sah kepada kepimpinan bumi ini. Tanpa pertunjuk dan panduan hidup dari Allah Tuhan semesta alam, mustahil kaum lain yang mensyirikkan Allah SWT layak mentadbir bumi yang diciptakan-Nya.

   
    
       Lebih 50 tahun merdeka, inikah hasilnya?  Di mana letaknya Islam di dalam sistem perundangan negara? Apakah hanya digandingkan dengan konsep ketuanan Melayu untuk meraih undi semata-mata.

Edit foto contest oleh Qaseh Dalia Adelia

 

 Assalamualaikum...

Peraduan ini adalah peraduan yang ketiga saya sertai.  Sesiapa yang menyertai peraduan ini, dikehendaki mengubahsuai apa-apa gambar asalkan tidak menjatuhan maruah dan gambar berkenaan sebaik-baiknya milik sendiri.  Peserta juga dikehendaki mengajak empat orang blogger lain untuk menyertai pertandingan ini. Tarikh tutup penyertaan ialah pada 31 Disember 2010.

Berikut adalah gambar yang saya pertaruhkan untuk penyertaan kali ini :

 
 SEBELUM

 
 SELEPAS
                                                            
~ p/s : keris berdiri itu bukan hasil edit. Ia benar-benar didirikan oleh saya.


Empat blogger yang di tag :

http://www.mummycute.com

http://effalalala.blogspot.com

http://fahiraferrarahman.blogspot.com

http://nurkaloi.blogspot.com

Apabila cikgu berinternet & berblog...

Assalamualaikum...

Semenjak ledakkan teknologi maklumat, semakin ramai rakyat Malaysia yang cuba mendekati bidang yang dianggap masih di peringakt pembangunan.  Semua orang sibuk mempelajari chatting, laman web dan segala macam aplikasi di internet.

Dunia revolusi internet semakin mendapat tempat di kalangan pelbagai lapisan rakyat.  Malah, cikgu yang dibebani dengan tugasan mengajar di sekolah pun tidak ketinggalan dalam mencuba aplikasi-aplikasi dari internet ini seperti , Youtube, Facebook, Friendster, MySpace dan blog. 

Macam-macam ragam cikgu dapat dilihat. Ada yang nampak ketokohan menjadi warga pendidik, tak kurang juga ada yang "kurang mesra blogger" kerana blog dia sudah ramai pengikut dan menerima kehadiran trafik unik dalam kadar yang tinggi.  Komen yang ditinggalkan adakalanya dibalas, itupun kira nasib-nasib aje.  Merasakan diri sudah popular, dapat cek berkali-kali dari Nuffnang, lantaran itu komen dan jejak dibiarkan sahaja tanpa perhatian sewajarnya.  Namun masih lagi ada yang baik serta mesra blogger, tanpa "memilih" follower...

Dah ada cikgu yang ditegur oleh pihak-pihak tertentu agar tidak "bermain" Facebook semasa di sekolah.  Setakat ini belum lagi kedengaran teguran dibuat pada cikgu (guru) yang berblog.  Mereka ini berjaga lewat malam membawa ke pagi kerana asyik dengan kemaskini blog untuk mengejar jumlah pelawat unik.  Ada yang tidur lewat dan tak cukup tidur.  Dikuatiri mutu pengajaran menjadi lebih buruk dari yang sedia ada. Cikgu yang dikatakan bermasalah fikiran pun menggunakan Youtube, Facebook atau blog sebagai medan yang adakalanya digunakan bagi mencurahkan masalah peribadi...


Setakat ini guru perempuan sahaja yang nampak lebih menonjol dalam bhal-hal berkaitan blog dari guru lelaki.  Apakah guru lelaki lebih bersifat merahsiakan jawatan mereka sebenar...?  Apakah watak cikgu di dalam blog sama ketika di alam nyata...?

Tag dari K-Poh

Assalamualaikum...

Ini adalah tag yang pertama kali saya dapat sejak blog ini muncul di arena internet dalam tahun 2006.  Tag ini "hantaran" oleh bloggies "http://effa-k-poh.blogspot.com/2010/11/tag-lagi.html#links".

 

25 perkara berkaitan dengan saya :

1.   Nama Saya Ahmad Zaki Bin Abdul Rahim
2.   Lahir di Hospital Daerah Muar, Johor.
3.   Semasa masih dalam bedung lagi, saya tinggal dengan arwah nenek (sebelah keluarga ayah) di Melaka.
4.   Mendapat pendidikan sekolah rendah dan menengah di Sekolah Kebangsaan Tampin & Sekolah
      Menengah Kebangsaan Tampin, Negeri Sembilan
5.   Melanjutkan pelajaran peringkat diploma di Institut Teknologi Tun Abdul Razak, Kuala Lumpur 2001 -
      2004.
6.   Kini berada di Melaka dan menjalankan perniagaan servis sistem komputer, print, laminate, binding dan lain2.
7.   Alamat blog perniagaan saya ialah ictniaga.blogspot.com .
8.   Saya merupakan AJK Kelab Usahawan GIATMARA Melaka selama 3 pentadbiran pengerusi yang berlainan.
9.   Suka membaca buku-buku motivasi terutamanya berkaitan perniagaan.
10. Hanya menonton berita tv apabila bermula berita ekonomi, bisnes dan sukan sahaja.
11. Tidak taksub pada warna yang mungkin berkaitan dengan parti politik tertentu.
12. TIDAK merokok.
13. Tidak boros atau cerewet dalam membeli pakaian asalkan nampak cantik dan selesa dipakai.
14. Tidak pernah curang pada cinta tetapi "cinta" itu selalu curang pada saya.
15. Duit dan segala harta persendirian dah habis dilaburkan untuk menjalankan perniagaan.
16. Sudah memasuki tahunh ke tiga bisnes, namun belum membuat pinjaman perniagaan.
17. Amat setia pada kawan (luka mu, luka ku jua...)
18. Mudah mengalirkan air mata apabila melihat kesusahan dan kesensaraan orang lain.
19. Prihatin terhadap kebersihan diri. Salah satu perkara penting ialah kebersihan wajah.
20. Kreatif, kritis dan ghairah apabila membuat sesuatu yang sangat diminati.
21. Menghargai kecantikkan perempuan. (kecantikkan fizikal dan pemikiran).
22. Suka membelai kucing.
23. Sukakan suasana pantai yang tenang, yang tidak ramai orang atau langsung tak ada orang lain.
24. Suka makan karipap, kuih seri muka dan donat.
25. Muka jarang senyum nak tapi tak bermakna saya sombong tak tentu pasal.                                                                                                       

Tugasan adalah sama iaitu menceritakan perihal diri sendiri dalam 25 perkara. Kalau ada yang pernah buat dengan jumlah yang sama, sila kongsikan link tersebut. Dan juga jika pernah buat tetapi tidak cukup 25 perkara, sila cukupkannya... Kemudian tag kan pula tugasan tersebut kepada 25 orang lain.

Tag telah diberikan pada bloggers dan bloggies berikut : 

1.   http://pakzue90.blogspot.com
2.   http://aenhidayah.blogspot.com
3.   http://syamdicni.blogspot.com
4.   http://sorrow-graphic-novel.blogspot.com
5.   http://pakzue90.blogspot.com
6.   http://www.afiqbukhari.com
7.   http://www.mummycute.com
8.   http://www.anastasyea.com
9.   http://www.bardbahtiar.com
10. http://sembilandecember.blogspot.com
11. http://effalalala.blogspot.com
12. http://akulahsikuning.blogspot.com
13. http://neidiyra.blogspot.com
14. http://bewiful0ve.blogspot.com
15. http://syok2u.blogspot.com
16. http://duniakushida.blogspot.com
17. http://lautanteh.blogspot.com
18. http://fahiraferrarahman.blogspot.com
19. http://syafiqaffandy.blogspot.com
20. http://salam1malay.blogspot.com
21. http://adiyahana.blogspot.com
22. http://www.ar-rifke.com
23. http://sayafaiz.blogspot.com
24. http://karyakuideaku.blogspot.com
25. http://cikgufiq.blogspot.com                                

Promosi

Babab.net