Liga Super Malaysia : 28 Oktober 2017


KEPUTUSAN PERLAWANAN
LIGA SUPER MALAYSIA
28 OKTOBER 2017

Keputusan :

Kedah 0 - 0 Johor DT 

PKNS FC 2 - 2 Felda United

Melaka United 1 - 3 Kelantan 

Pulau Pinang 1 - 3 Selangor 

Pahang 1 - 0 Perak 

Sarawak FA 0 - 0 T-Team 

Biodata Eleena Harris - Penyanyi Lagu Tema Drama Bersiri Perang Otai Andam


Anda mungkin tahu dan pernah menonton drama bersiri Perang Otai Andam yang kini disiarkan di TV3.

Lagu tema yang digunakan santai didengar dan "catchee". Ia bertajuk "Iya Iya" yang dinyanyikan oleh Eleena Harris.

Drama arahan Khir Rahman ini dilakonkan oleh Fahad Iman, Sharifah Sakinah, Qara Lyana, A.R. Badul, Sabrina Ali, Kamarool Haji Yusoff, Syazuwan Hassan dan Safura Ily.


Berikut adalah biodata Eleena Harris :

Nama Penuh : Wan Eleena Binti Wan Harris

Nama Popular : Eleena Harris

Tarikh Lahir : 11 Jun 1996

Asal : Damansara, Kuala Lumpur

Bangsa : Melayu

Agama : Islam

Status : Belum berkahwin

Keluarga : Anak bongsu daripada tiga adik-beradik

Kerjaya : Penyanyi dan pencipta lagu

Latarbelakang Pendidikan :

SMK Bandar Sri Damansara (2)
Jurusan Perakaunan, (UiTM)

Lagu yang dinyanyikan :

  • Iya Iya
  • Terlalu Rindu
  • Alangkah Gembira
  • Seperti Kau
  • My Heart
  • Bahagiakan Ku
  • Hanya Dirimu feat Mark Adam


Perjalanan Karier :

Mula bermain piona pada usia 7 tahun

Mula bermain gitar di sekolah menengah dan mula mencipta lagu

Terlibat dalam iklan TV “So Syok Holidays” oleh Syarikat Disney Channel Asia (2009)

Menjuarai pertandingan Bakat Remaja anjuran MBPJ (2011)

Membintangi iklan syarikat Perodua Smart Assist (2014)

Beberapa lagu ciptaan Eleena bakal dirakamkan oleh penyanyi Tasha Manshahar, Nana Sheme dan Wannie Kayrie.

Laman Sosial :

Facebook : https://www.facebook.com/Eleena HarrisOfficialPage

Instagram : https://www.instagram.com/eleena harris

Twitter : https://twitter.com/EleenaHarris

YouTube : https://www.youtube.com/user/ItsEleenaHarris

PIALA MALAYSIA 2017 : Separuh Akhir Kedua


KEPUTUSAN PENUH

Kedah 2 - 0 Felda United
(Agregat 3 - 1)
71' Kedah
85' Kedah

Johor DT 3 - 0 Perak
(Agregat 4 - 1)
56' Kedah
75' Kedah
81' Kedah

Kedah dan Johor DT akan bertemu di peringkar akhir perlawanan bola sepak Piala Malaysia yang dijadualkan pada 4 November 2017. Lokasi perlawanan akhir ialah di Stadium Shah Alam, Selangor.

Lirik dan video klip penuh lagu Hantu - Kumpulan M.I.X


Hantu mana hantu ada hantu mana-mana ( 4x )

Nenek-nenek si bongkok tiga,
Siang mengantuk malam berjaga
Mencari cucu dimana ada nenek ku kawen dengan anak raja

Begitulah cerita orang lama-lama tapi ia nya semua telah disalahguna
Mencuri,mencabul,merompak,menipu daya
Itulah hantu-hantu yang ada di zaman kita

Duduk di kaki lima untuk mencari mangsa
Kalau dah jumpa operasinya terus bermula
Cucu-cucu di sini salah cucu-cucu di sana salah
Dimana-mana salah lah juga
Cucu-cucu tak dapat lari nenek tua banyak saksi
Sekarang nenek nak cari ganti
Siapa yang kena dia yang jadi

Ada hantu jangan nak merapu
Mulut cabul kena baru tahu
Ku nampak ku lihat dalam depan mata ku
Mengilai-ngilai meremang bulu tengkuk ku
Jembalang jin iblis dan setan
Semua ada dan jangan jadi ikutan
Jangan dikawan nanti kau pula dimakan
Dengar siulan cepat lari litang pukang

Dunia penuh dengan pancar roba
Begitu banyak cobaan menyesatkan
Lagi banyak godaan yang menggodakan
Malam bertukar malam orang jadi setan
Harap engkau mengerti atas pesanan ku ini
Hapuskan hasad dengki kerna bukan polisi
Romanya begini ada siang dan malam

Tak kira masa depan manusia berperangai bermacam-macam
Kasar berkata tetapi jiwa dihati baik kau pergi
Kerana luah mulai disini
Banyak orang aku terkejut sampai terlentang

Bukan makcik pun atau jembalang perompak seram
Beri laluan takut dimakan kawan tak berhati perut
Owh.... Memang tak patut...

Luahan hati hei nak jadi hantu biar tak jalan sisi asal puas begitu
Burukan dari demo hasad dengki dan cemburu
Pelbagai isi luar dapat ku juga ku temu

Yo.....sementara dari tengko dalam mie luar mangkuk
Dari tingkap menjenguk ko betu rupa mangkuk
Dimana hilangnya ahli paranormal yang terer
Tengok warung tengok bola pakai baju Manchester...


Resipi Aiskrim Puding


Bahan-bahan :

- 1 tin susu pekat (gunakan separuh)
- 1 tin susu cair
- 1 botol air mineral 1.5 liter
- Secubit garam
- Puding buah / sumi / jelly 


Cara-cara membuat :

1. Masak semua bahan-bahan kecuali puding / sumi sehingga sedikit mendidih dan sebati.

2. Biarkan beberapa ketika sehingga sejuk dengan sendirinya.

3. Masukkan puding atau sumi ke dalam plastik aiskrim dan masukkan air susu yang sudah dimasak tadi.

4. Ikat hujung plastik aiskrim yang terbuka dengan seketat-ketat yang sesuai.

5. Masukkan dalam peti sejuk  (ruang sejuk beku) untuk dibekukan.

Keputusan TM Piala Malaysia 2017 (Separuh Akhir Pertama)



Separuh Akhir Pertama
TM Piala Malaysia 2017


KEPUTUSAN PENUH

Felda United 1 - 1 Kedah
62' (penalti - Kedah)
87' (Felda)

Perak 1 - 1 Johor DT
18' (gol sendiri dari Johor - Perak)
68' (Johor)


Resipi Granola Snack


Ia merupakan hidangan yang sangat baik untuk sarapan pagi di perjalanan, bar granola yang lembap dan kenyal ini boleh disesuaikan dengan mana-mana gabungan kacang, biji dan buah-buahan kering.


Bahan -bahan :

» 1/2 cawan badam - dicincang kasar
» 2 1/2 cawan oat kasar
» 1/3 cawan madu
» 35 gram mentega
» 1/4 cawan gula perang
» 1/2 cawan cranberry kering
» 1/4 cawan coklat chip
» sedikit esen vanilla
» sedikit garam

Cara-caranya :

° Sediakan loyang 4 segi  alas dengan aluminium foil dan sapukan majerin disekelilingnya.

° Satukan badam cincang dan oat kasar,bakar dalam lima minit suhu 180c.

° Angkat dan kacau,kemudian bakar lagi sehingga badam dan oat sedikit garing.

° Dalam bekas lain satukan butter dan madu,panaskan dan kacau sehingga cair dan likat.

° Masukkan gula perang dan kacau lagi sehingga likat.

° Campurkan adunan gula kedalam campuran oat dan badam,kacau rata.

° Tambahkan cranberries kering dan coklat chip.boleh tukar kepada biji kuaci atau buah-buahan kering yang digemari.

° Tuang kedalam loyang dan ratakan,basahkan tangan dengan sedikit air dan tekan supaya mampat.

° Tutup loyang dengan aluminum foil dan simpan dalam peti sejuk selama 2 jam.

° Sebagai piligan, ia boleh bakar dalam masa 10 minit.

° Keluarkan dan potong bentuk bar.


Sumber : zila forever

Sedekah dalam perniagaan


Sedekah dalam berniaga.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Secara ringkasnya sedekah adalah perbuatan yang membantu kita mengumpul pahala yang amat berguna sebagai "passport" ke syurga.

Jika dilihat dengan mata hati, amat mudah untuk kita membuat sedekah jariah ini, lebih-lebih lagi pada golongan peniaga atau usahawan, terutamanya yang berniaga makanan dan minuman kerana mereka akan berhadapan dengan orang ramai setiap hari.

Penjual satey ini (rujuk pada gambar di atas ) menjual dengan kadar 30 sen secucuk. Manakala 20 sen secucuk buat warga emas dan percuma untuk kanak-kanak. Alhamdulillah semoga penjual satey ini dipermudahkan rezeki untuk datang kepada mereka.

Lokasi di Jalan Gudang Ubat, Segamat, Johor.


Sumber asal : Facebook FanPage " Saya Orang Johor"

Babab.net

Popular Posts