Teknik SEO untuk Blogger : Siri 1


Artikel ini adalah perkongsian yang akan menemui anda dalam beberapa siri. Dijangkakan ada "30 Teknik SEO yang disyorkan untuk Blogger" yang akan dikongsikan dalam beberapa siri berkenaan.  Diharap ia memberi manfaat yang baik pada blogger baru atau yang sedia ada.

Teknik SEO siri 1

1. Pilih topik anda dengan berhati-hati 
Memilih topik jawatan adalah bahagian yang paling penting dalam mewujudkan kandungan . Topik yang anda pilih perlu mematuhi apa yang pengguna anda mahu. Ia perlu menjadi unik dan asli, dan perlu menawarkan sesuatu yang bernilai kepada pengguna. Kemudian, seperti yang anda sedang membina post anda, anda perlu tanya diri anda beberapa soalan mengenai topik dan kandungan (lihat Bilangan 20 di bawah ).

2. Semak pesaing
 Sentiasa periksa untuk melihat apa yang pesaing anda lakukan terutamanya mereka yang sama bidang, apa topik yang mereka posting tentang, apakah strategi yang mereka gunakan, dan yang paling penting , apa yang panas di laman web mereka . Saya tidak mengatakan bahawa anda pergi ke hadapan dan salinan mereka . Tetapi mengambil petunjuk umum sebelum datang dengan idea-idea kandungan anda sendiri.

3. Semak trend terkini 
Pastikan anda mengikuti trend terkini dan berita mengenai pelbagai rangkaian media sosial. Menulis tentang apa yang panas . Penulisan mengenai trend terbaru bukan hanya membawa dalam banyak pembaca, ia juga memberitahu enjin carian bahawa laman web anda adalah dinamik , dan menyediakan kandungan yang segar dan terkini kepada penggunanya.

4. Kata kunci penyelidikan sebelum post
Jadi, anda telah membuat keputusan untuk menulis tentang sesuatu. Tetapi anda sedang mencari perkataan untuk menjelaskan ? Anda perlu belajar bagaimana untuk melakukan penyelidikan kata kunci yang pertama. Anda perlu kata kunci untuk pelbagai perkara yang berbeza, seperti tajuk, keterangan meta, tag, dan sebagainya. Semak artikel ini kepada melakukan kajian kata kunci untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya.

5. Perbezaan antara seorang penulis dan blogger 
Seorang blogger yang baik mungkin mampu menjadi penulis yang baik , tetapi sebaliknya tidak selalunya begitu . Seorang penulis yang baik mungkin tahu bagaimana untuk menulis untuk para pembaca, tetapi blogger juga tahu bagaimana untuk menulis untuk enjin carian. Untuk menjadi blogger yang baik, anda perlu mengamalkan gaya teknikal bertulis, mengekalkan pendekatan yang konsisten, dan banyak lagi . Semak jawatan ini kepada mewujudkan kandungan yang besar yang terpakai kepada pembaca dan juga enjin carian.

6. Had perkataan disyorkan
Tidak ada perkara seperti ' had perkataan ideal' untuk blog post . Ia semata-mata bergantung kepada bilangan jawatan anda menerbitkan , dan topik pos. Tetapi pakar-pakar SEO bersetuju dengan sekurang-kurangnya 300 patah perkataan untuk mengelakkan penalti. Kami akan mengesyorkan pelbagai 500-700 perkataan secara purata , kerana itu seolah-olah menjadi bilangan ajaib apabila ia datang kepada pembaca - tidak terlalu pendek untuk terlepas perkara penting , tidak terlalu lama untuk itu untuk mendapatkan membosankan.




Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net