Kucing dalam kotak dipijak

 
Bukan kucing yang sebenar yang terlibat (gambar hiasan)


Rasulullah (S.A.W) menasihati orang ramai untuk melayan kucing mereka sebagai sebahagian daripada ahli keluarga mereka, dan dengan ini, dia memaksudkan untuk memberi penjagaan yang baik kepada mereka. Bukan sahaja dengan kata-kata, tetapi perbuatan. Rasulullah adalah contoh yang terbaik. Tingkah laku dan teladan ini menjadi begitu popular sehingga menjadi cerita-cerita sepanjang masa.
 
Salah satu cerita yang paling terkenal tentang kucing adalah Muezza, kucing kegemaran Rasulullah (S.A.W), menceritakan ketika panggilan azan telah dilaungkan, Rasulullah (S.A.W) pergi untuk mengambil salah satu jubahnya, beliau mendapati kucingnya tidur di salah satu daripada lengan jubahnya. Tidak mahu mengganggu kucing itu, dia memotong satu lengan jubahnya dan membiarkan kucingnya  tidur. 

Apabila Rasullullah (S.A.W) kembali, Muezza bangun dan sujud kepada Nabi Muhammad dan sebagai balasan dia mengusap Muezza tiga kali. Legenda yang lain berpendapat bahawa tanda ‘M’  pada dahi kucing betina  itu (Muezza) telah dicipta oleh nabi sebagai  tanda dia  mengusapkan tangannya dengan lembut di dahi kucing kesayangannya.

Sebelum ini sebilangan rakyat Malaysia telah mendengar dan mengetahui cerita sensasi mengenai seekor kucing yang bernama "Hero" yang kedua belah kaki hadapannya dipotong oleh seorang peniaga berbangsa Cina kerana kucing berkenaan mencuri ikan yang diletakkan terdedah.

Namun kali ini saya ingin berkongsi gambar yang memperlihatkan seekor kucing yang berada di dalam sebuah kotak telah dipijak. Apakah yang anda rasakan apabila melihat kucing dalam keadaan sedemikian...?.  Apakah anda sanggup melihatnya.....?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 . 
.
.
.
.
.


Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan