Keputusan perlawanan bola sepak kelayakan Olimpik 2012, Kumpulan C : Malaysia - Jepun

 
22 Februari 2012
MALAYSIA vs JEPUN
Stadium Nasional Bukit Jalil
Malaysia akan turun tanpa Wan Zack Haikal Wan Noor dan Gary Steven Robbat kerana menjalani penggantungan perlawanan. Manakala Jepun amat tertekan kerana bukan sahaja mahukan kemenangan tetapi terdesak memburu jaringan yang besar bagi mengatasi Syria.
KEPUTUSAN PENUH
 
Jika kamu tidak mampu untuk terus menyokong ketika pasukan bola sepak Malaysia kalah, maka kamu langsung TIDAK LAYAK untuk bersorak ketika Malaysia menang...!!!

(ada yang tak suka dengan ayat saya di atas? ada aku kesah? kesah le sangatnyepun adoi...!!!)


Ulasan perlawanan :

Saya sangat "raspect" pada penyokong yang bersorak dan menyanyi sepanjang perlawanan untuk pasukan Malaysia... dari segi nyanyian dan cara sorakan tersebut..., mereka dikenalpasti sebagai satu kelompok penyokong yang dipanggil "Ultras Malaya" . Mereka ni tetap menyokong bola sepak kebangsaan Malaysia sama ada menang atau kalah...

Malaysia boleh juga dianggap "menang" kerana dapat mengelak dari bolos lebih banyak kerana Jepun perlu cari seberapa banyak gol bagi mengatasi Syria dengan perbezaan jumlah gol. Jika Syria dapat tambah lagi gol ketika menentang Bahrain, maka ia jadi halangan pada Jepun untuk mara ke peringkat seterusnya.


Dua ini sahaja sebab yang Malaysia tidak dapat kemenangan :-

-Bahagian tengah pasukan Malaysia "lopong"
-Bahagian pertahanan Malaysia lambat "cover" selepas naik ke atas untuk menyerang

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan