Fairuz Selamat (bekas vokalis Q-Face & Antz) menyanyi semula lagu Terukir Di Bintang

 

Assalamualaikum.....

Fairuz Selamat adalah seorang artis muda berbakat yang tidak "sengau" suaranya pada zaman awal beliau popular menjadi artis nyanyian.  Fairuz menjadi artis sejak zaman  sekolah menengah dengan kumpulan Q-Face yang terkenal dengan lagu seperti "Cinta Tak Sehaluan" dan "Izinkanlah".  Selepas pembubaran kumpulan Q-Face, beliau menjadi vokalis kumpulan Antz yang masih mengekalkan "genre" lagu yang sama.

Kini beliau mempunyai pekerjaan selain dari bidang hiburan dan kadangkala ada juga melibatkan diri dalam aktiviti seni suara sekiranya mendapat jemputan dari pihak-pihak tertentu.  Paling tidakpun jika dah kemaruk sangat nak menyanyi, beliau akan berkaraoke dengan kawan-kawannya.

Anda pasti dah tahu lagu Yuna yang sedang popular iaitu Terukir Di Bintang.  Fairuz Selamat yang agak aktif membuat "cover" lagu artis-artis lain juga menyanyikan lagu Yuna berkenaan dengan lenggok suara beliau sendiri.  

Berikut adalah komen Fairuz setelah saya memberi komen di Youtube Channel beliau :

"wsalam.. eheheh suke ur comment..sb tu fairuz akan bawak lagu dengan kesesuaian kebolehan dan mood kita.. yuna dah ade cara dia.. kalau ikot muzik lgu ni.. genre dia.. emmang ala2... zaman2 saloma.. mcm bila larut malam.. lgu2 mcm tu.. sb tu fairuz letakkan lenggok2 klasik.. just to put in my taste into it.. apepun pandangan akan fairuz amik sbgai panduan..

tolong bgtau yuna leh? ehehe....."

Bawah ini adalah video dari Youtube Fairuz :

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan