Sejarah simbol bintang bucu 6 Israel - The Star of David


Bintang Daud atau "The Star of David" berbucu enam yang menjadi simbol pada puak Israel (Yahudi Zionis) pada sekian lama terutamanya pada bendera negara haram mereka sebenarnya bukanlah berasal dari puak mereka sendiri.

Menurut sumber dalaman Masjid Al-Aqsa, ia sebenarnya adalah lambang bangsa Arab Kan'an. Ia telah lama wujud sejak ribuan tahun dahulu. Bangsa Arab Kan'an menggunakan bintang ini sebagai lambang kaum mereka.  Ketika Salahuddin Al-Ayubi dapat mengalahkan tentera salib di Jerusalem, beliau mengekalkan lambang bintang berbucu enam ini sebagai menghormati kaum Arab Kan'an yang telah Islam. 

Bangsa Arab Kan'an merupakan penduduk asal tanah Palestin ini, sebelum puak Yahudi dibawa oleh Nabi Musa A.S ke Palestin, mereka telah menetap di sini.

Pada mimbar, mamar dinding dan tingkap di Masjid Al-Aqsa juga terdapat simbol ini.  Usia mimbar ini hampir seribu tahun. Tingkap dan marmar di dinding masjid ini telah berusia ratusan tahun. Puak Israel Zionis menggunakan lambang ini hanyalah sekitar 100 tahun. 

Mereka menggunakan lambang ini agar seolah-olah mereka kelihatan seperti penduduk asal seperti Arab Kan'an.  Mereka awal dahulu adalah puak yang meminta simpati kerana tiada penempatan khusus.


Dinding mamar Masjid Al Aqsa

Mimbar Masjid Al Aqsa

Tingkap kaca Masjid Al Aqsa





*Komen :

-isu Yahudi (Zionis) dan umat Islam berawalan dari isu adik beradik sama bapa lain emak.  Keturunan umat Islam adalah dari ibu Nabi Ismail A.S yang dikatakan asalnya pembantu rumah dan puak yahudi adalah dari keturunan isteri pertama Nabi Ibrahim A.S (melalui pembacaan saya pada artikel suatu ketika dahulu).

-sudah lama Nabi Ibrahim A.S berkahwin dengan isteri pertama namun belum dikurniakan zuriat. Maka baginda berkahwin pula dengan ibu Nabi Ismail A.S. Semasa mengandungkan atau melahirkan Nabi Ismail A.S, ditakdirkan Allah SWT, isteri pertama Nabi Ibrahim A.S pula mengandung.

Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net