Rangkaian Produk Serai Wangi Afizar SB

http://seraiwangi-afizarsb.blogspot.com/
Anda boleh hubungi S.B.Afeid Haji Buang 017-6473630 / 016-6476937, Intan Zarina 013-6509763 untuk pertanyaan mengenai produk dan pembelian.

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

Apakah serai wangi? Adakah ia sangat istimewa dan berkhasiat tinggi sehingga membuatkan ramai individu menggunakan bahan semula jadi ini sebagai kandungan utama dalam produk harian?.

Serai wangi atau nama saintifiknya Cymbopon hardus ialah tumbuhan daripada keluarga rumput Poaceace yang berasal dari kawasan tropika Asia. Serai wangi adalah tumbuhan pelbagai guna yang ada di negara kita.

Serai wangi ialah rumput saka, tinggi dan berbau wangi serta mengeluarkan rumpun daun yang lebat daripada rizom padat dan boleh membesar sehingga 1.5 meter. Daunnya berwarna hijau muda, kasar dengan urat selari dan mempunyai aroma yang kuat jika dibandingkan dengan serai yang digunakan dalam masakan.

Tanaman serai wangi dipercayai berasal sama ada dari Selatan India atau Sri Lanka. Serai wangi hidup secara liar di kebanyakkan negara seperti di Asia, Amerika dan Afrika. Di Malaysia kebiasaannya ditanam di bahagian belakang rumah. Serai wangi merupakan sejenis tumbuhan yang lasak dan boleh menyesuai dalam pelbagai jenis tanah dan iklim. 

Namun demikian ia tumbuh dengan baik pada keadaan tanah yang bersaliran baik dan subur. Serai wangi tidak boleh hidup dalam keadaan tanah yang mempunyai air bertakung dan di bawah teduhan. Ia boleh hidup dengan subur di kawasan lapang dan mempunyai cahaya yang cukup.

Atas sebab khasiat dan keberkesanan tumbuhan ini, perniagaan yang diberi nama Afizar SB Enterprise mengeluarkan rangkaian produk berasaskan tumbuhan serai wangi. Ia diusahakan oleh pemiliknya iaitu encik S.B.Afeid bin Haji Buang yang dibantu oleh isterinya iaitu Intan Zarina Hashim.  Encik S.B.Afeid ini merupakan bekas pesilat negara yang pernah mewakili negara dari tahun 1984 hingga 1992.  Beliau merupakan Yang Di Pertua SIKUME (Seni silat Kunci Melayu Melaka).

Pada minggu lepas (dari tarikh artikel ini diterbitkan), saya telah berkunjung ke Aeon Bandaraya Melaka (Jusco) untuk membeli produk serai wangi keluaran Afizar SB Enterprise iaitu semburan dan pati serai wangi. Afizar SB Enterprise turut berada di Bazar Ramadhan Telok Mas, Melaka.

   
Semburan dan pati pencuci serbaguna Serai Wangi Afizar SB. Menghapuskan bakteria, mencegah kehadiran lalat, semut, lipas dan pelbagai jenis serangga atau haiwan kecil.  Ia tidak mengandungi bahan beracun dan selamat untuk kegunaan di meja makan dan dapur. Juga boleh digunakan sebagai pencuci lantai.


Selain itu, Afizar SB Enterprise turut mengeluarkan produk seperti berikut :


Rangkaian Sabun Berubat Herba

Sabun Berubat Herba utk jerawat, jeragat, Sabun Mandi Herba dan Sabun Pelangsing Herba






Balsam Berubat Herba

Balsam panas yang dapat meredakan sakit pinggang, gigitan serangga, 

kebengkakan, melawaskan angin dalam badan, melancarkan perjalanan darah dll


Cube Repellent

Berfungsi seperti ubat gegat, letakkan di tempat yang bermasalah lipas, semut, 

anai-anai dan tikus spt dalam laci, kabinet, almari, dalam bilik air dan tempat laluan atau sarang tikus.

Semburan Badan Serai Wangi

Semburan badan utk mengelakkan dari gigitan nyamuk.


Krim Langsing Herba Halia Serai Wangi

Krim Langsing Halia untuk disapu pada perut, peha dan pinggul bagi 

menguraikan lemak bawah lapisan kulit, melawaskan angin dalam badan dan melancarkan perjalanan darah.

Krim Urut Herba

 Memudah proses mengurut badan, tidak melekit dan menyegarkan

 

Minyak Herba 

Minyak panas berangin, sesuai utk masalah kebas, sakit otot, lenguh dan melancarkan perjalanan darah.

Minyak Kayu Putih 

Mengatasi masalah kembung perut, kencing malam, dada semput. Sesuai utk bayi hg dewasa


Penyegar Udara Haruman Terapi

Semburan udara untuk menghilangkan bau yang tidak enak dalam kereta, ruang bilik, 

sofa dan bantal dengan haruman lavender, lemon, strawberry dan pandan.




Minyak Angin Haruman Terapi

Meredakan sakit kepala, selesema, batuk dengan haruman lavender, lemon dan epal.


Balsam Herba Kayu Putih

Khasiat yang sama dengan Minyak Herba Kayu Putih Serai Wangi untuk membantu mengatasi masalah kembung perut pada bayi dan orang dewasa, mengatasi masalah anak-anak kencing malam, batuk, selsema, angin perut, sakit kepala dan gigitan serangga.


 
 

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan