Apa makna ROOT, FLASH dan ROM pada Android


Berikut adalah penerangan ringkas tentang makna ROOT, FLASH, ROM untuk sistem Android.

Telefon Android anda dilaksanakan versi android yang telah dibuat oleh pembuatan telefon anda, khusus untuk telefon anda. Apabila Google mengeluarkan versi baru Android pembuatan telefon anda akan membuat keputusan sama ada atau tidak untuk mewujudkan update untuk telefon anda. 


Jika anda memutuskan untuk tidak membuat kemaskini untuk telefon tertentu anda dan anda sangat-sangat merasakan keperluan untuk menaik taraf sistem operasi telefon anda, di sini adalah bagaimana mereka dilakukan.

Sebelum anda
FLASH atau ROOT sistem Android anda, anda perlu untuk memeriksa kemaskini pengilangan untuk telefon anda. 

Dalam usaha untuk menaik taraf atau menukar perisian Android pada telefon atau tablet anda, anda perlu "ROOT" telefon.

Untuk
ROOT telefon adalah serupa dengan "cracking" telefon. Ini adalah cara untuk mendapatkan akses "superuser". Sebagai contoh jika anda membeli telefon yang telah dikunci, anda tidak boleh menggunakan ia dengan syarikat pembekal yang lain melainkan anda crack peralatan itu. Sebaik sahaja anda mempunyai akses sebagai pengguna super, anda boleh Flash telefon.

FLASH - Flash telefon adalah seperti sebuah komputer berubah dari menggunakan Windows Vista ke Windows 7.

ROM - Perisian telefon yang sedang anda gunakan. Contohnya
CyanogenMod membuat perisian untuk telefon yang berbeza. Ia dibuat mengikut keperluan model tertentu yang menawarkan aplikasi atau fungsi tertentu.

ROM yang ada pada telefon anda kini biasanya dikeluarkan oleh satu syarikat pembuatan yang hanya dipasang apabila mereka membuat telefon model tertentu sahaja.



 *Artikel ini adalah diambil dari sumber luar negara dari bahasa Inggeris. Diterjemahkan sebaik mungkin dan mungkin ada sedikit perbezaan dari penerangan asal.

**Jika sumber yang diambil itu salah maklumatnya, maka saya memohon maaf.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan