Mesut Ozil nafi menderma pada Gaza

 

Sesetengah media antarabangsa melaporkan bahawa Özil mendermakan wang bonus kemenangan berjumlah £350k sempena Piala Dunia untuk penduduk Gaza selepas terharu apabila seorang kanak-kanak di Semenanjung Gaza yang terbunuh akibat serangan Zionis telah memakai jersi yang tertera namanya semasa kejadian.

Pemain bintang Arsenal dan pasukan kebangsaan Jerman yang berusia 25 tahun itu didakwa berkata dia akan menderma pendapatan dari kemenangan Jerman di Brazil kepada badan amal untuk kanak-kanak di Semenanjung Gaza.

Tetapi wakilnya berkata pemain tengah Arsenal itu menderma wang kepada projek-projek di Brazil dan tidak kepada usaha-usaha bantuan di Gaza.

Roland Eitel berkata: "Dakwaan bahawa Mesut menyumbangkan wang ke Gaza tidak benar. Mungkin pada masa akan datang, siapa tahu? Dia menderma wang untuk tujuan di Brazil dan dia kini sedang bercuti."



*Maklumat ringkas profil bola sepak Mesut Ozil :
  •  Mesut Özil adalah pemain bola sepak profesional Jerman yang bermain untuk kelab Inggeris Arsenal dan pasukan kebangsaan Jerman. Özil telah menjadi ahli pasukan belia kebangsaan sejak tahun 2006, dan ahli pasukan kebangsaan Jerman sejak 2009.



Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan