Jamuan taraweh terakhir di Masjid Kampung Hulu, Melaka

 


Assalamualaikum....

Pada hari Ahad malam (28/08/2011), saya berkesempatan untuk menunaikan solat sunat taraweh yang terakhir di Masjid Kampung Hulu, Melaka.  Masa yang pantas berlalu sehinggakan terasa kejap benar kita berada di dalam bulan ramadhan yang penuh dengan pengampunan dan rahmat dari Allah S.W.T....

Saya dapat merasakan kesayuan apabila menunaikan solat sunat taraweh terutamanya tika menuju ke rakaat terakhir.  Dimaklumkan sekali lagi bahawa di Masjid Kampung Hulu, Melaka mengadakan solat sunat taraweh sebanyak 20 rakaat dan solat witir 3 rakaat (2 + 1).

Alhamdulilah.., sempena hari terakhir taraweh, jamuan yang disediakan juga menarik untuk dimakan beramai-ramai iaitu nasi beriyani lauk ayam yang dibeli serta dipek khas berjenama "Bukhara Briyani".  Dan semestinya nasi berkenaan dilambakkan di dalam dulang untuk dimakan bersama-sama dengan jemaah yang lain. 

Satu dulang dikongsi empat orang dan minuman sentiasa terbaik dari ladang, yang disediakan sejak awal ramadhan hingga ke malam ini iaitu air tembikai, ditambah lagi dengan air teh panas.... Tiap seorang jemaah juga berkesempatan untuk membawa pulang satu bungkus nasi beriyani (bekas polistren).

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan