Sejarah Blogger - Blogspot

Kisah Blogger (seperti yang diceritakan oleh salah seorang pemilik asal jenama "Blogger"). Sesetengah ayat saya tidak terjemahkannya kerana mungkin akan lari dari maksud asalnya. Kebanyakkan terjemahan dari Google Translate dan saya sendiri.

Blogger telah dimulakan oleh sebuah syarikat kecil di San Francisco dipanggil Pyra Labs pada bulan Ogos 1999 . Ini adalah di tengah-tengah ledakan "dot-com". But we weren't exactly a VC-funded, party-throwing, foosball-in-the-lobby-playing, free-beer-drinking outfit. (Unless it was other people's free beer.)

Kami tiga serakan, yang dibiayai dengan melakukan kontrak projek web yang menjengkelkan untuk syarikat-syarikat besar , cuba untuk membuat pintu masuk yang besar kita sendiri ke atas landskap Internet. Apa yang kita telah cuba lakukan tidak kira begitu banyak sekarang. Tetapi semasa melakukannya , kita mencipta Blogger, lebih kurang pada sesuka hati , dan berfikir - Hmmm ... yang agak menarik.

Blogger took off, in a small way, and eventually a bigger way, over a couple years. We raised a little money (but stayed small). And then the bust happened, and we ran out of money, and our fun little journey got less fun. We narrowly survived, not all in one piece, but kept the service going the whole time (most days) and started building it back up.

Perkara yang telah berjalan dengan baik sekali lagi pada tahun 2002. Kami mempunyai beratus-ratus ribu pengguna , walaupun masih hanya beberapa orang. Dan kemudian sesuatu yang tidak diharapkan terjadi : Google mahu membeli kami. Ya, Google.

Kami menyukai Google. Dan mereka suka blog. Jadi kami bersetuju dengan idea tersebut. Dan ia berlangsung dengan baik.

Sekarang kami adalah sebuah pasukan kecil (tetapi lebih besar sedikit daripada sebelum ini ) dalam Google, yang memberi tumpuan kepada membantu pengguna agar mempunyai suara mereka sendiri di web dan mengatur maklumat di dunia dari perspektif peribadi.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan