Koleksi logo universiti di Malaysia



Di Malaysia terutamanya sesudah merdeka lebih 50 tahun, terdapat banyak peluang untuk melanjutkan pengajian dalam peringkat diploma, ijazah dan pelbagai lagi tahap yang lebih tinggi, sama ada universiti awam atau swasta. Ada universiti yang mempunyai bidang pengkhususan atau bidang keutamaan seperti Universiti Putra Malaysia (dahulunya Universiti Pertanian Malaysia) yang terkenal dengan bidang pertanian.

Dengan puluhan universiti yang ada seharusnya dapat menjadikan rakyat di Malaysia sebagai rakyat berilmu dan berpengetahuan tinggi dalam sesuatu bidang. Sekalipun tidak bekerja dalam sektor awam atau swasta, mahasiswa dan siswi dapat menggunakan pengetahuan dan pengalaman sepanjang di universiti untuk menjalankan perniagaan sendiri.  

Ini kerana sepanjang tempoh pengajian, mereka seharusnya sudah ada satu maklumat mengenai hala tuju bidang yang akan diceburi selepas tamat pengajian serta data-data mengenai keperluan semasa masyarakat supaya dengan itu mereka menjadikannya sebagai asas untuk memulakan perniagaan milik sendiri.

Berikut saya "letakkan" koleksi logo universiti yang wujud di negara ini. Jika saya ketemui yang lain, akan saya tambahkannya di sini  :

(Kualiti dan saiz asal dari sumber. Edit dengan perisian yang bersesuaian)

 

 



 

 

     

 






 

 


 




Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan