Cassidy Anderson : Orang putih suka nyanyi lagu Melayu


Cassidy Anderson merupakan penyanyi, model, penyampai, koreografer dan banyak lagi cabang seni yang beliau lakukan. Artis serba boleh kelahiran Australia ini telah mengembangkan bakat sehingga peringkat di seluruh dunia sejak usia yang sangat muda dan yang terkini mencetuskan fenomena penonton di YouTube apabila dia mengeluarkan versi nyanyian beliau bagi lagu 'Ombak Rindu' .

Setelah bermula di Singapura pada tahun 2009, Cassidy bernasib baik kerana berjaya memikat beberapa kelompok peminat muzik tempatan Melayu Singapura dan melalui ini telah membuatkan dia jatuh cinta dengan muzik melayu dan diberi peluang untuk membintangi band Melayu Singapura tempatan dalam sebuah video klip. 


Usaha beliau memasarkan bakat muzik di dalam Bahasa Melayu melalui  saluran YouTube , Cassidy Anderson menerima liputan media di Singapura dan Malaysia dengan kemunculan pertama beliau dalam pencalonan bagi kategori 'Nova Media Baru' di Anugerah Planet Muzik 2012.

TERUKIR DI BINTANG (Cover) - Cassidy Anderson ft. Alif Putra [Yuna]

Selain dari muzik beliau, wajah beliau yang cantik turut meliputi semua sudut kebanyakan kerjanya dalam bidang konsep dan set penggambaran , penyuntingan , rambut dan solek, dan juga almari pakaian. Tahun ini, Cassidy diberi penghormatan dengan menjadi Girl Cover untuk Majalah di Australia iaitu 'Kittens PinUp Annual'.

Untuk mendengar lagu-lagu lain yang beliau nyanyikan dalam Bahasa Melayu, jenguk-jenguklah ke Youtube.

*Komen :
-semoga beliau turut minat budaya Melayu asli dan terlangsungnya mengenali Islam yang tulen dan mendapat hidayah dari Allah SWT...

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan