7 Sebab untuk TIDAK ketagih Slurpee



Sebelum anda tergesa-gesa keluar pintu untuk membeli "salji berwarna", anda perlu tahu apa yang anda akan dapat untuk kesihatan anda kerana ia tidak sesedap yang difikirkan. 

Berikut adalah dipecahkan anatomi Slurpee untuk mendedahkan apa jenis bahan kimia, bahan tambahan, dan gula yang anda akan benar-benar menikmati apabila anda minum minuman ini :

Gula
Anda mungkin bijak untuk meneka bahawa Slurpees penuh dengan gula, tetapi anda mungkin tidak sedar bahawa semua jenis kecuali satu kegunaan jagung sirap fruktosa tinggi sebagai perangkaian pemanis - malah mereka dengan rasa buah-buahan. Ini bermakna mereka bukan sahaja penuh dengan kalori kosong tetapi juga glukosa  naik mendadak dalam darah anda dan mengisi badan anda dengan dos ditambah bahan-bahan diproses.
Pemanis Tiruan
Sebagai tindak balas kepada masalah obesiti yang semakin meningkat , syarikat-syarikat mula mengeluarkan bebas gula versi Slurpees mereka. Satu hidangan perisa bebas gula mereka hanya kos dua puluh kalori tetapi berita buruk ialah aspartame yang digunakan untuk memaniskan jenis ini minuman boleh menjadi lebih teruk lagi untuk anda daripada gula.

Kafein
Jika anda pergi untuk Slurpees , jangan lupa bahawa anda memuatkan sehingga pada kafein lapan mg setiap lapan auns bersama-sama dengan gula. Jumlah ini mungkin tidak menjadi masalah besar jika anda hanya minum saiz merawat kanak-kanak, tetapi jika anda mendapat secawan jumbo, atau memberikannya kepada anak-anak anda , anda akan mendapat serius menaikkan pada campuran.

Pewarna Makanan

Anda akan merasa ngeri untuk mengetahui bahawa perisa slurpee tertentu adalah sesak penuh dengan pewarna tiruan toksik. Syarikat menggunakan beberapa pewarna makanan yang berbeza , tetapi salah satu yang paling biasa adalah merah 40 malah mereka yang tidak berwarna merah. Ia telah terikat kepada reaksi daripada migrain dan sakit kepala untuk tantrums sabar, pening, tingkah laku agresif , hiperaktif, menjerit tidak terkawal dan menangis , ketakutan, menendang, ketidakupayaan untuk duduk diam atau menumpukan perhatian pada kanak-kanak .

Pengawet
Sodium benzoate adalah pengawet rasa ditambah kepada kebanyakan Slurpees yang karsinogen yang diketahui apabila digabungkan dengan asid sitrik yang dalam pelbagai perisa dan telah ditunjukkan untuk kaitan dengan hiperaktif, menurut satu kajian 2009.

Perisa Tiruan
Berry, limau, ceri dan buah-buahan lain banyak terdapat dalam rasa mereka, tetapi anda tidak mencari smidge buah sebenar dalam Slurpees. Ia adalah tiruan yang bermakna satu lagi dos bahan kimia untuk menambah campuran.

Ekstrak Quillaia
Slurpees mengandungi yang dinyatakan di atas ekstrak kulit kayu yang digunakan sebagai bahan tambahan dalam makanan beku dan agar-agar dan digunakan sebagai ekstrak berbuih dalam beberapa minuman ringan. Walaupun beberapa kajian menunjukkan bahawa ia adalah selamat dalam jumlah yang kecil, kesan sampingan negatif boleh termasuk perut dan gangguan usus, cirit-birit, dan ia mengandungi oxalates-bahan kimia yang boleh menurunkan paras kalsium darah dan menyebabkan batu karang.

Anda akan melakukan yang terbaik jika anda membuat sendiri di rumah dengan bahan-bahan yang asli apabila anda mengidamkannya, atau jika ia tidak dapat dielakkan, pergi dan minum Slurpee hari ini tetapi minum untuk cup yang kedua hanya setelah tibanya tahun depan.


*Sumber :  www.fitnea.com

**Terjemahan utama dari Google

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan