Al Quran Tanah Melayu (Malaysia) dan senapang milik bangsa Melayu dari abad ke 19 dilelong




Sejarah Malaysia (Tanah Melayu) yang dicatatkan dalam buku-buku sejarah kebanyakkan pada hari ini adalah menyimpang dari perihal yang asal. Beberapa bahagian penting dalam sejarah tamadun Tanah Melayu, malah mengenai bangsa Melayu itu sendiri telah digelapkan oleh pihak tertentu bagi mengelakkan kebangkitan semula "bangsa istimewa" ini dalam akhir zaman.

Sewajibnya para pemimpin di negara ini perlu berusaha untuk menggali, mencari dan mengambil semula sejarah kita yang telah lama hilang dari tanah air sendiri.  Daripada membeli kapal selam buruk dengan menghabiskan berjuta ringgit semata-mata diletakkan di tepi pantai untuk dijadikan pameran dan membuat tugu yang tiada apa faedahnya untuk pembangunan bangsa, lebih baik "kita" membeli bahan-bahan sejarah bangsa kita sendiri yang telah bertebaran di pelusuk Eropah dan Amerika serta membuat kajian terhadapnya. 

Ia amat penting untuk akal-akal generasi bangsa Melayu sekarang yang makin lemah dan terasuh dengan acuan budaya penjajah.  Mereka tidaklah menjajah kita (belum lagi setakat masa artikel ini ditulis) secara fizikal tetapi sejak merdeka, mereka sudah menjajah negara kita dengan cara "menguasai" fikiran rakyat di negara ini dalam pelabagi sektor seperti hiburan dan teknologi pembuatan.

Apakah bangsa kita kini sudah malas untuk membuat kajian dan mengambil tahu perihal sejarah sedangkan bangsa lain dari barat terutamanya berketurunan Yahudi berlumba-lumba membuat cari-gali dan kajian terhadap artifak-artifak sejarah yang telah dijumpai sepanjang pencarian mereka. 

Sebagai makluman, generasi kita dimomokkan dengan cerita bahawa orang Melayu dahulu berperang dengan penjajah seperti Portugis dengan bersenjatakan keris dan tombak semata-mata.  Padahal, bangsa Melayu ketika itu sudah mahir membuat ubat bedil, meriam dan senapang.  Malah sejak Portugis merampas senjata api milik orang Melayu, orang Jepun mula mengkaji dan mencuri teknologi orang Melayu dalam penciptaan senjata api (seperti yang diceritakan dalam beberapa laman web lain).

Sehingga ke hari ini (tarikh artikel ditulis), saya dapati ada sebuah laman web yang berpangkalan di Amerika Syarikat telah membuat lelongan barangan seperti Al Quran dari Malaysia (Tanah Melayu) dan senapang ciptaan / milik bangsa Melayu. Sila klik pada pautan di bawah untuk melihat laman web berkenaan :

QUR'AN (MALAYSIA, 19TH CENTURY)

A MALAY MATCHLOCK LONG GUN (MALAYSIA, 19TH CENTURY)

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan