Anak polis main bunga api dalam rancangan 999 TV3


Pada malam 16 September 2010, saya menonton TV3 rancangan 999.  Pengambaran di buat di salah satu balai polis di Pahang, berlatarbelakangkan jamuan makan hari raya.  Dengan tidak disangka-sangka, terlihatlah anak-anak polis bermain bunga api...

Eh.., bukan ke beberapa tahun dahulu pihak polis (pihak berwajib) telah mengeluarkan "statement" mengatakan mercun dan bunga api adalah barangan yang dilarang. Tapi kenapa ada "anak polis" membakar bunga api..? depan balai polis pula tu...  (tolong betulkan saya jika saya tersilap ingat pada "statement" tersebut)

Itu yang terlihat serta terakam oleh mata dan kamera, belum lagi yang "off record".  Sebelum ini saya ada dengar cerita dari sebilangan masyarakat yang mengatakan pagi mercun dirampas, petang anak-anak diaorang dok pi jual.. (diaorang yang kata bukan saya tau).

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan