Seseorang telah maki Allah SWT dan Nabi Muhammad (Joshua Hilmy)

Gambar pemilik akaun Facebook ini mungkin yang disebelah kiri anda

Rupanya masih ada lagi rakyat Malaysia yang kafir (mungkin), tidak memahami dan menghormati ajaran Islam yang menjadi agama rasmi kerajaan persekutuan Malaysia.  Mereka seperti ini suka mengeluarkan "statement" yang menanamkan kebencian dan persengketaan pada masyarakat di Malaysia yang berbilang bangsa dan agama.

Ada beberapa faktor terjadinya hal ini. Antaranya :
  • Kerja-kerja dakwah yang benar tidak sampai kepada mereka secara konsisten menyebabkan mereka tidak faham ajaran Islam yang sebenar.
  • Kelemahan pemimpin-pemimpin yang sedang mentadbir negara kerana gagal menunjukkan contoh yang baik sebagai seorang umat Islam kepada puak kafir.
  • Pihak berwajib mungkin hanya membuat kerja yang ada elaun sahaja. Nak buat kerja-kerja dakwah mungkin makan lebih masa dan tidak ada elaun, jadi mereka rasa penat dan malas.
  • Kelemahan secara umumnya pada umat Islam yang meninggalkan budaya ilmu dan akhlak Islam. Umat Islam kini ramai yang tidak menjadikan ajaran Islam sebagai cara hidup sebaliknya mengikuti budaya bekas penjajah Semenanjung Tanah Melayu, yang dibantu oleh media masa tempatan.

 *Nota :
-Gambar diambil dari page Facebook Muka Legend, Tapi Hati Kiut
-Ada sedikit kemungkinan ia akaun palsu untuk membuat onar dalam rakyat Malaysia yang berbilang bangsa
-Semoga orang sebegini diberikan hidayah oleh Allah SWT untuk mengenali Islam yang sebenar.


Bak kata Yusuf Islam (Cat Stevens) :




Rahmat Allah SWT itu sangat luas. Moga sekian umat manusia memperolehi rahmat dan hidayah dari Allah SWT. Klik gambar di atas untuk mengetahui lebih lanjut serta membeli buku berkenaan.



Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net