Perkhidmatan CIMB yang CIBAI...!!!


Kumpulan CIMB merupakan pembekal perkhidmatan kewangan yang kedua terbesar di Malaysia yang disenaraikan dalam Bursa Malaysia melalui Bumiputra-Commerce Holdings Berhad (BCHB). Pada tahun 2004, CIMB memulakan proses membina sebuah bank sejagat yang kuat dan berdaya saing dengan ditunjangi Commerce International Merchant Bankers (CIMB), bank pelaburan yang terbesar di kawasannya. 

Bank CIMB merupakan hasil gabungan Bank Bumiputra-Commerce dan Southern Bank dengan CIMB, bank pelaburan paling banyak anugerah di Malaysia. Ini mengakibatkan penciptaan bank sejagat yang pertama di Malaysia.

Kumpulan CIMB mempunyai akarnya sebagai sebuah bank pelaburan perdana dan sebuah bank pengguna dengan rangkaian yang terbesar setempat. Ibu pejabat Kumpulan CIMB terletak di Malaysia dan hadir di beberapa buah negara. Kumpulan CIMB kini telah menjejaki Singapura, Thailand, Indonesia, Vietnam, China, Bahrain, AS dan UK.

Namun begitu kini ramai yang memanggil CIMB ini sebagai CIBAI. Bunyinya macam marah benar kan...? Mengapa sampai begitu sekali mereka "dicarutkan"?  Benarkah pihak CIMB buat sesuatu yang mendatangkan kemarahan orang?.     Jawapan ada di bawah :



Kemajuan mereka yang seiring dengan kepesatan pembangunan teknologi dunia pengkomputeran





KLIK JER LINK NI  :



Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan