Jambatan Hang Tuah jadi lokasi maksiat

Laluan bawah Jambatan Hang Tuah

Pemandangan serta lanskap di tepian Sungai Melaka cantik dan menarik untuk dijadikan sebagai lokasi untuk berjoging atau bersiar-siar menenangkan fikiran terutamanya di waktu petang atau malam disamping hembusan angin yang melegakan.

Namun apabila tiba di bawah Jambatan Hang Tuah, Melaka, ada pasangan kekasih menjadikan lokasi berkenaan sebagai "port" untuk berdua-duan.  Lagaknya seperti mahu berbincangan sesuatu yang serius. Tetapi pastinya jika dalam keadaan demikian, "sesi perbincangan" akan bertambah hangat dengan aksi tangan yang memegang itu dan ini.  Ia akan berlarutan kepada ciuman.  Maka benarlah kata perumpamaan iaitu "cinta itu buta" kerana kebanyakkan pasangan bercinta teraba-raba.

Harap pasangan yang berhajatkan sesuatu, berusaha untuk merealisasikannya dengan cara yang dapat menghalalkan hajat itu.  Jangan jadikan tempat bersejarah atau menarik di Melaka ini sebagai lokasi memadu kasih kerana ia akan menjejaskan imej negeri dan negara ini pada pandangan mata pelancong luar negara.  Paling utama ingatlah ajaran yang di bawakan oleh Nabi Muhammad S.A.W.

Inilah ruang-ruang yang menjadi pilihan pasangan bercinta untuk membuat "perbincangan". Kalau waktu siangpun mereka tidak segan silu untuk berduaan, apatah lagi apabila hari semakin gelap.
Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net