Perlawanan Akhir Pertandingan Liga MAFA 2011

Syarikat Air Melaka Berhad menjadi pemenang dalam Pertandingan Liga MAFA anjuran 
Persatuan Bola Sepak Melaka.
Assalamualaikum...

Pada 1 Jun 2011, saya berkesempatan untuk hadir di Stadium Hang Tuah (dahulunya dikenali dengan nama Stadium Kubu) yang berhampiran dengan Jalan Hang Tuah, Melaka bagi menyaksikan perlawanan akhir Pertandingan Liga MAFA 2011.  Dalam perlawanan akhir ini menemukan pasukan dari Alai FC dan Syarikat Air Melaka Berhad.

Tempo perlawanan boleh dikatakan agak pantas dengan kedua-dua pasukan saling melancarkan gerakkan untuk menggempur gol pihak lawan dengan menyaksikan pasukan SAMB mendahului Alai FC dengan gol pembukaan sebelum disamakan kedudukan oleh pasukan Alai FC.

Perlawanan ini berlanjutan ke sepakkan penalti setelah tamat 90 minit masa perlawanan sebenar serta 30 minit masa tambahan.  Kedudukan makin menjadi dramatik apabila penjaga gol dari Alai FC gagal menyempurnakan sepakkan penalti yang berjaya ditepis oleh penjaga gol SAMB.  Namun selepas itu, penjaga gol Alai FC menebus kesilapannya dengan menolak keluar sepakkan penalti dari pemain SAMB bagi melanjutkan lagi perlawanan ini.

Akhirnya perlawanan tamat dan kejuaraan menjadi milik pasukkan SAMB apabila salah seorang pemain Alai FC yang gagal menyudahkan dengan sempurna sepakan penalti apabila penjaga gol SAMB melayangkan badannya bagi menepis bola dari sepakan tersebut ketika perlawanan berada pada kedudukan 8 berbalas 7 gol.

Berikut merupakan sebahagian suasana ketika perlawanan berlangsung :

 Bekas pemain bola sepak kebangsaan dan bekas jurulatih pasukan Negeri Melaka, G.Torairaju yang berjaya melatih pasukan SAMB menjadi juara kejohanan kali ini.

 
Pasukkan Alai FC yang menjadi Naib Johan Pertandingan Liga MAFA



*p/s : mohon kemaafan atas kualiti gambar yang kurang baik kerana ketika ini bateri kamera dah nak habis "power".

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan