Ulasan peribadi filem "KARAK" - KRU Studios

    


Assalamualaikum...

Semalam (03 Jun 2011), atas pelawaan kawan, saya keluar mengikut mereka pergi menonton filem "KARAK" yang diterbit oleh KRU Studios.  Kami bertiga menonton filem berkenaan yang bermula pada sesi pukul 9.40 malam di Golden Screen Cinema ( GSC ), Jusco AEON Bandaraya MelakaKami ambil "seat" nombor 7, 8 dan 9.  Saya duduk di kerusi nombor 9.

Bagi saya filem ini tak seram sangat cuma kebanyakkan orang akan terperanjat dengan sistem bunyinya dan ada antara babak yang ditunjukkan ( hampir-hampir ada persamaan ) saya pernah alaminya.  Jadinya saya kuranglah terperanjat cuma mulut ini "mengomel", kenapa la budak ni buat macam ni, cakap macam tu...  Malah keadaan kenderaan tanpa pemandu pernah dilihat oleh makcik saya, yang ketika itu bersama-sama suaminya serta ibu bapa saya dalam perjalanan yang entah mana destinasinya..lupa dah lebih kurang 15 tahun dulu agaknya...

Babak yang paling saya rasa bernilai dalam filem ini ialah ketika "Tok Malam" menegur Zura tentang hanya tahu dan hafal saja bacaan surah Yassin, tapi maknanya tidak tahu dan kurang diamalkan.  Memang benar, sebilangan orang Islam kini hanya pandai membaca tapi tidak tahu maksudnya apatah lagi mengamalkan segala isi kandung AlQuran dalam kehidupan, contohnya negara kita ini. Hanya gah dengan muzaqarah Al Quran saban tahun tapi undang-undang pemerintahan ikut undang-undang mana...?  Agama digunakan untuk meraih undi orang Melayu / Islam dalam pilihanraya sama ada yang kecil atau besar.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan