Keputusan Perlawanan Akhir Piala FA 2011 - Terengganu lawan Kelantan

 

Assalamualaikum...
Perlawanan Akhir Piala FA bagi tahun 2011 ini dimenangi oleh pasukan bola sepak negeri Terengganu dengan jaringan kemenangan di separuh masa kedua dalam masa tambahan yang berpunca dari sepakan sudut yang diperolehi oleh pasukan bola sepak negeri Terengganu.

Sebelum itu pasukan Terengganu mendapat gol penyamaan hasil dari tandukkan ke arah gawang sendiri oleh pemain pasukan Kelantan iaitu Daudsu Jamaluddin.

Berdasarkan pemerhatian saya, masih lagi terdapat pancaran laser dalam perlawanan ini iaitu yang dipancarkan kepada penjaga gol Terengganu (Mohd Sharbinee Allawee) pada separuh masa pertama semasa tendangan sudut diperolehi oleh pasukan Kelantan.  

Namun sehingga ke wisel penamat, ianya tidak mengganggu rentak permainan pasukan Terengganu yang bermain berhabis-habisan untuk menyayingi reputasi pasukan bola sepak Kelantan yang sebelum itu telah mengalahkan mereka dalam perlawanan Liga Super beberapa hari yang lalu.

Perlawan berlanjutan sehingga ke "masa kecederaan" pada separuh masa tambahan yang ke dua dan keputusan muktamad Piala FA musim 2011 untuk Liga Malaysia menjadi milik Terengganu yang menewaskan Kelantan dengan jaringan 2 berbalas 1.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan