Lagu & lirik "Ahmad" nyanyian Arrora Salwa


Assalamualaikum....

Sebenarnya lagu ini dah beberapa bulan terdengar di siaran radio.., baru-baru ni aje tergerak hati nak beri penghargaan khas untuk lagu ni dalam blog saya. 

Penyebab utama lagu ni saya suka ialah kerana nama saya bermula dengan "Ahmad".  Jadinya banggalah juga nama sendiri selalu disebut-sebut.  Liriknya mudah menerejah ke "kotak perasaan" kita. Suara penyanyi lagu ini pun best juga didengar.  Lagipun jarang nak ada lagu-lagu yang menggunakan nama seseorang lelaki sebagai tajuk lagu.  Selalunya nama perempuan je... 

Dan mungkin pada mereka yang suka berfikiran dan berniat kotor macam sebilangan surat khabar arus perdana yang "kaya" dengan fitnah dan berita lucah,  dengan mudah dan meletakkan otak mereka pada lutut, akan mengatakan lagu ni lagu lucah sebab ada bunyi "ah..ah..".  Anda ialah apa yang anda fikirkan.  Bagi saya sendiri lagu ini tidak lucah sama sekali kerana saya ada tafsiran yang lebih positif mengenainya...

Berikut merupakan lirik lagu "Ahmad" :

Tajuk Lirik Lagu: Ahmad (Ah Ah Ahmad)
Artis: Aurora Salwa



Hai Ahmad..
mmm… hoooo..
Ahmad.. mmmmm
Ahmad.. mmmmm


Pertama kali si aku malu-malu
Saat ku dekat ku ragu-ragu
Mungkinkah dia suka padaku
 

Ah Ah Ahmad..

Ternyata tanpa ku duga-duga
Aku terima salam darinya
Bergetar saatku membalasnya
 

Ah Ah Ahmad..

Dialah Idola
Dialah Superstar
Mampu menggetarkan ranah jiwa

Dia yang ku nanti
Selalu terpuji
Ingin ku dekat, selalu ku dekat..


Ahmad… Yang selalu dihatiku
Ahmad.. Luluhkan keangkuhanku
Ahmad.. Ingin aku cepat-cepat

Bercinta dengan lelaki paling hebat..

Ahmad.. Peribadinya sederhana
Ahmad.. Tiada banyak bicara
Ahmad.. Ku tak mahu lama-lama

Mendekat kepadaku dengan segera..

Ah Ah Ahmad..
Ah Ah Ahmad..
Ah Ah Ahmad..
Ah Ah Ahmad..


Ternyata tanpa ku duga-duga
Aku terima salam darinya
Bergetar saatku membalasnya
 

Ah Ah Ahmad..

Dialah Idola
Dialah Superstar (Superstar)

Dia yang ku nanti
Selalu terpuji
Ingin ku dekat, selalu ku dekat..


Ahmad… Kau selalu dihatiku
Ahmad.. Luluhkan keangkuhanku
Ahmad.. Ingin aku cepat-cepat

Bercinta dengan lelaki paling hebat..

Ahmad.. Peribadinya sederhana
Ahmad.. Tiada banyak bicara
Ahmad.. Ku tak mahu lama-lama

Mendekat kepadaku dengan segera..

Ahmad… Yang selalu dihatiku
Ahmad.. Luluhkan keangkuhanku
Ahmad.. Ingin aku cepat-cepat

Bercinta dengan lelaki paling hebat..

Ahmad.. Peribadinya sederhana
Ahmad.. Tiada banyak bicara
Ahmad.. Ku tak mahu lama-lama

Mendekat kepadaku dengan segera..

Ah Ah Ahmad.. Ahmad


**p/s: erm... entah siapalah gadis yang nak tujukan lagu ni pada saya dan terlangsungnya menjadi isteri saya untuk selamanya...   Satu persoalan yang sedang saya usaha untuk merungkaikan jawapannya.
Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net