Nik Omar : The New Rising Star in Malaysia


Anak bekas Musyhidul Am PAS, Nik Omar Nik Aziz mendakwa beliau tidak lagi dibenarkan menjadi imam dan menyampaikan kuliah di Masjid Tok Guru, di sini berikutan keputusannya menyertai Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) lalu.

Katanya, selain menjadi imam, beliau sepatutnya menggalas tanggungjawab menyampaikan kuliah Maghrib setiap malam Rabu dan Khamis, serta waktu Subuh pada Jumaat, hasil pembahagian tugas adik beradiknya secara tidak rasmi selepas pemergian bapanya, Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Namun adik beliau iaitu Nik Abduh tidak dibenar beliau menjadi imam dan menyampaikan kuliah di situ atas alasan ianya keputusan keluarga (kononnya la...☺)

Bapa lima anak itu dan juga pengetua Madrasah Darul Anuar itu berkata, faktor beliau menyertai PH ialah apabila melihat negara ini dipimpin pemimpin yang zalim dan memerah harta rakyat melalui duit negara.


Rakyat Malaysia yang mungkin  pertama kali melihat Nik Omar di pentas politik, apabila beliau berucap, ramai yang berasa kagum dan suka dengan gaya dan hikmah kata-kata yang diucapkannya persis arwah bapanya dahulu.

Berikut adalah salinan komen di Facebook "Anwar Ibrahim" berkenaan dengan Nik Omar Nik Aziz, ketika beliau berjumpa dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim di rumah Dato' Seri Anwar Ibrahim  :










Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan