Video gol Final Piala Malaysia 2015

 

Kerajaan Negeri Selangor menikmati cuti umum pada Isnin selepas skuad bola sepak negeri itu, The Red Giants muncul juara Piala Malaysia 2015, di Stadium Shah Alam, yang bermula pada 8.45 malam, 12 Disember 2015. 

Pengumuman itu dibuat oleh Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, pada sidang media selepas berakhirnya perlawanan berkenaan. Pasukan Selangor disahkan sebagai juara selepas menewaskan Kedah, 2-0 pada aksi final berkenaan. 


 
2         -         0

"Tahniah kepada seluruh pasukan, pengurusan dan juga pemain. Selepas diperkenan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, kita umumkan Isnin sebagai cuti umum. "Saya harap, kejayaan ini dapat terus dikekalkan pada saingan akan datang," katanya. 

Kejayaan merangkul kejuaraan Piala Malaysia 2015 itu sekali gus juga mencapai sasaran Misi 33 Selangor yang dilancarkan empat tahun lalu. Kali terakhir The Red Giants menjuarai Piala Malaysia adalah pada 2005.

Video perlawanan peringkat akhir Piala Malaysia 2015 :




PEMAIN Selangor gembira atas kejayaan menjulang Piala Malaysia selepas menewaskan Kedah 2-0 hasil dua jaringan Ahmad Hazwan Bakri pada aksi final Piala Malaysia antara Selangor dan Kedah di Stadium Shah Alam. - Foto Hasriyasyah Sabudin





Sumber :  BHOnline




Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan