Video sorakan Ultras Taming Sari & Penyokong Bola Sepak Melaka

 

Pada petang 5 Julai 2013 (Jumaat), saya telah berkunjung ke Stadium Hang Tuah (juga dikenali sebelum ini sebagai Stadium Kubu) untuk menyaksikan perlawanan terakhir Liga FAM bagi pasukan bola sepak Negeri Melaka (Melaka FA) yang melayan kunjungan Pulau Pinang FA.

Perlawanan boleh dikatakan seimbang, dimana menyaksikan kedua-dua pasukan saling berbalas serangan.  Pasukan Pulau Pinang terlebih dahulu menjaringkan gol. Kalah menang dalam perlawanan ini tidak memberi kesan pada kedudukan Liga FAM kepada kedua-dua pasukan kerana Pulau Pinang FA telahpun layak ke Liga Perdana 2014 dan Melaka FA sebelum perlawanan ini lagi telah tertutup peluang untuk layak ke liga berkenaan.

Namun "Demi Kebanggaan Melaka", para penyokong terutamanya yang terdiri dari Ultras Taming Sari dan Penyokong Bola Sepak Melaka (kumpulan dari Facebook) tetap setia memberi sokongan dengan pelbagai formasi sorakan dan gimik sebelum, semasa dan selepas perlawanan.

Dalam perlawanan ini Melaka memenangi perlawanan ini dengan jaringan 3 - 2

Saya sempat merakam video salah satu sorakan mereka dan beberapa gambar suasana kemeriahan di kawasan penyokong. Video dan gambar adalah seperti di bawah :


 
Penyokong "menyerbu" padang untuk mendapatkan wira-wira Melaka

 Penyokong bersama-sama bersorak agar "Hahi Salleh" meletakkan jawatan

Poster edaran percuma

Video : "Hahi Salleh... letaklah jawatan...."

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan