Kaki tumbuh pada otak bayi



Allah berfirman:
أَفَرَأَيْتُمْ مَا تُمْنُونَ أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ
“Adakah kamu lihat apa yang kamu pancarkan [sebagai air mani itu],
adakah kamu yang menjadikannya atau Kami yang menjadikan?”

Maka Allah memberi peringatan tentang perkara itu, iaitu bahawa anak yang dilahirkan itu bapanya tidak menjadikannya, kerana ia keluar sebagai mani, walhal ia belum ada, dan ia tidak suka, kemudian ia ada, maka teranglah bahawa penciptaan bentuk rupa janin itu dalam rahim daripada mani itu ialah perkara yang berlaku bukan dengan kehendak kita, tidak akan menjadi, maka penciptanya dan pembentuk rupanya ialah Allah.

Dan dalil tentang perkara itu ialah firman Allah:
هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ
“Dia adalah Allah, Maha Pencipta, Penjadi Yang Awal, Pembentuk rupa”

Demikian pula firman Allah:
ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لا إِلَهَ إِلا هُوَ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ
“Itu adalah Allah Pencipta segala sesuatu, maka hendaklah kamu beribadat kepadaNya, Ia pemelihara segala sesuatu”.

Berikut adalah kisah yang menggambarkan satu keajaiban dalam dunia perubatan yang tidak pernah dilihat sebelum ini dan mungkin tidak akan dapat dilihat lagi untuk masa yang sangat lama :

Sam adalah seorang bayi yang dilahirkan dengan masalah yang unik kerana mempunyai kaki yang tumbuh pada otak. Ia tidak dapat dilihat secara luaran kerana ketumbuhan itu adalah kecil dan Sam secara fizikal luarannya kelihatan sebagai bayi sihat yang comel
 
Dia dikhabarkan telah menjalani pembedahan dan pembedahan tersebut berjaya. Masyarakat sekitar tempat tinggal keluarga bayi ini memanggil beliau sebagai "bayi ajaib". Pada pandangan saya,  pakar bedah yang bertanggungjawab membuang ketumbuhan kaki pada otak bayi berkenaan adalah seorang pakar bedah yang juga ajaib. Sesungguhnya Allah SWT memberi hidayah dan petunjuk kepadanya dalam operasi pembedahan berkenaan.

Ikuti video temu bual wartawan penyiaran antara ibubapa bayi berkenaan dan pakar kesihatan yang telah dimuat-naik pada Youtube :

Previous Post
Next Post
Related Posts

1 Maklumbalas:

Nurul Husna Mohd Hassan said...

pembedahan tu berjaya semuanya dengan izin Allah s.w.t =)

Promosi

Babab.net