Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim bidas tindakan Tan Sri Annuar Musa


Pengkritik sukan tanah air, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim menganggap tindakan Tan Sri Annuar Musa mengkritik prestasi semasa skuad kebangsaan sebagai sesuatu yang pelik kerana kapasitinya sebagai Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sendiri.

“Inilah masalahnya kalau orang yang tidak benar-benar memahami sukan memegang jawatan tertinggi dalam persatuan. Kuasadi tangan mereka dan mereka jugalah yang pilih jurulatih serta pengurus. Dia (Annuar) sebagai salah seorang timbalan presiden sepatutnya tahu.

“Selagi Malaysia tidak mengutamakan individu berpengalaman dan berpengetahuan mengendalikan persatuan, selagi itu kita takkan maju. Pemimpin seperti ini hanya pandai cakap saja,” kata Kay Kim ketika dihubungi, semalam.

Berita Harian kelmarin melaporkan Naib Presiden FAM, Datuk Seri Subahan Kamal merangkap pengurus skuad kebangsaan tampil mempertahankan jurulatih, Datuk K Rajagobal serta anak buahnya yang tiba-tiba dikritik Annuar, Selasa lalu.

Namun selepas komennya tersiar di media, Annuar bingkas mempertahankan dirinya menerusi laman Facebook dengan menuduh media sengaja memanipulasi maksud sebenarnya itu.

Sementara itu, sumber dari Wisma FAM memberitahu, Annuar akan dipanggil menghadap Jawatankuasa Tatatertib FAM dalam tempoh dua minggu ini kerana kritikan dan kapasitinya sebagai timbalan presiden badan induk itu.


sumber : berita harian online 


**Pendapat saya :

  • Nak komen atau kritik boleh tetapi kan ada etika dalam menjawab soalan / temubual dengan pihak media.... tak boleh berkata sebarangan.... apa-apa halpun ada saluran dalaman yang boleh beliau gunakan..., lebih-lebih lagi beliau sebagai timbalan... pasti ada kelebihan pada jawatan yang disandang... kan lebih baik bincang dan siasat secara dalaman...
  • Ia seolah-olah keadaan di mana "ibu bapa memburuk-burukan anak sendiri di hadapan orang lain....". bukankah itu merencatkan moral pemain, jurulatih dan pengurusan pasukan bola sepak Malaysia. Kenapa tidak beliau membuat satu perjumpaan khas bersama seluruh anggota pasukan bola sepak Malaysia dari pengurusan hinggalah ke pemain... minta penjelasan dan buat teguran dalam perjumpaan itu... cara ini lebih baik dari "menganjing" di luar....

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan