Logo stesyen NTV7 di Malaysia dan stesyen ABC-TV Los Angeles di Amerika Syarikat

 
klik pada logo di atas untuk ke laman web stesyen tv berkenaan



Assalamualaikum...
ntv7 merupakan salah sebuah televisyen swasta di Malaysia yang menawarkan rancangan dalam Melayu, Inggeris dan Mandarin.  Ntv7 juga dikenali sebagai "Natseven TV Sdn Bhd" dilancarkan seluruh Malaysia pada 7 April 1998. Antara rancangan yang berkualiti dari ntv7 ialah My News Network. Pada 28 Oktober 2005, ntv7 dibeli oleh Media Prima pada harga pertimbangan RM90 juta.  Moto ntv7 ialah Saluran Ceria Anda ('Home Of Feel Good' atau '感čĻēįžŽåĨŊ'.)

Logo ntv7 ini diolah daripada "American Broadcasting Company" (ABC), yang berasal dari Amerika Syarikat. Malaysia menjadi negara pertama di Asia Tenggara yang memiliki versi sendiri rancangan ini. Ntv7 merupakan keluarga dari Padjadjaran TV di Bandung, Jawa Barat.

Saat ini ntv7 menyiarkan dalam UHF (Ultra High) Frekuensi.Penghantaran VHF (Very High) Frekuensi juga terdapat di Lembah Klang di Saluran 7. Di Lembah Klang , saluran UHF adalah 37.  ntv7 juga boleh didapati di Astro saluran 107.  Logo di atas adalah logo ketiga ntv7 digunakan dari tahun 2002-2006.

 Logo ntv7 ini setelah pengambilalihan Media Prima Berhad . Logo ini digunakan dari 2006 hingga kini

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan