Lagu jiwang yang terpinggir : Siri 6



Ini adalah artikel bersiri, sambungan dari artikel yang diterbitkan oleh saya, bertajuk "Lagu jiwang yang terpinggir : Siri 5".  Pada artikel kali ini saya memaparkan lirik dan lagu yang bertajuk "Mimpi Kita - Deddy Dores & Ruhil Amani", "Mendung Tak Bererti Hujan - Deddy Dores & Ella" dan "Penyair Cinta - Gamma"

  *-*-*-*-*

Mimpi Kita - Deddy Dores & Ruhil Amani

Begitu berat dugaan hidup
yang menghalang didepanku
kurasa bimbang akan dirimu
mampukah kau bertahan
kasih

Walau pun badai getir menyapa
cintaku hanya untukmu
tiada yang lain dihati ini
cintaku tetap tulus suci
hingga akhir nanti

Diantara kita berdua
terjalin kasih yang membara
walau apapun yang terjadi
ku tetap milikmu

Satukan rasa cinta ini
kuatkanlah iman didada
agar mimpi kita berdua
menjadi nyata

Berkurun pun kita bersama
memburu kasih dan asmara
walau apapun yang terjadi
ku tetap milikmu

Satukan rasa cinta ini
kuatkanlah iman didada
agar mimpi kita berdua
menjadi nyata

Walau pun badai getir menyapa
cintaku hanya untukmu
tiada yang lain dihati ini
cintaku tetap tulus suci
hingga akhir nanti




Mendung Tak Bererti Hujan - Deddy Dores & Ella

Masa lalu hitam di dalam hidupku
Dapatkah ku jadikan putih
Kegagalan cintaku juga keyakinan
Tergoyah oleh keadaan
Miskin jiwa dan ragaku
Bagai hidup di padang yang tandus
Begitu beratnya beban yang ada di jalan hidupku

Bila kau percaya
Bahwa hari-hari selalu berganti
Takkan selamanya
Awan-awan hitam menghantui hidupmu
Mendung tak bererti hujan
Yakinlah itu suatu cobaan
Masih ada waktu dan kesempatan ‘tuk meraih cinta

Aku ingin mencari ketenangan diri
Agar hidup ini
Bukanlah sekadar mimpi

Aku ingin kau tahu isi hatiku
Cintaku padamu kasihku padamu
Putih tak ternoda
Untuk dirimu
Hanya untukmu
Hanya untukmu

Mendung tak bererti hujan
Yakinlah itu suatu cobaan
Masih ada waktu dan kesempatan ‘tuk meraih cinta

Aku ingin mencari ketenangan diri
Agar hidup ini
Bukanlah sekadar mimpi

Aku ingin kau tahu isi hatiku
Cintaku padamu kasihku padamu
Putih tak ternoda
Untuk dirimu
Hanya untukmu
Untuk dirimu
Hanya untukmu




Penyair Cinta - Gamma

( 1 )
Aku memang tak segagah indera putra
Penuh sakti, kacak serta berani
Tak sehebat Hang Jebat
Tak sesetia Hang Tuah
Tapi aku tetap aku

Aku ini bukan wira tidak juga
Sasterawan anugerah negara
Ku hanya penyair cinta
Dibuai impian bertemankan
Perasaan…

( 2 )
Bersenjatakan kertas dan pena
Kasih sayangmu
Ingin rasanya ku tawan
Tapi sayang hanya sekadar
Di dalam tulisan

( 3 )
Dalam kenyataan kenapa cintaku
Tak kau perhatikan kau anggap khayalan
Bagaimana harus ku membuktikan lagi
Agar kau percaya kata-kata ini

( ulang 2, 3 & 1 )



Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan