Kenapa manusia dilarang merokok?


Assalamualaikum...

Merokok membahayakan kesihatan diri sendiri dan orang lain.  Dari segi agama pula ianya haram kerana menyumbang pada kehancuran kesihatan yang berperingkat-peringkat, laksana bubuh racun sikit-sikit dalam milo ais yang anda pesan di "Warung Pak Jabit" sambil menonton tv "lcd screen". 

Di Selangor beberapa tahun sebelum ni dah keluarkan fatwa oleh majlis fatwa bahawa rokok itu haram tapi tidak dapat sambutan dan kerjasama untuk menetapkannya ke seluruh negara dari para penguasa agama kawasan lain malah pemerintah Islam sendiri buat tak tahu je.  Kalau sekadar naikkan harga rokok, takde maknanya.  Sedangkan pelacur atau GRO pun ada yang sanggup belanja besar untuk melanggan, inikan pula rokok...?.

Dari sudut ekonomi, ia menyumbang kepada kepesatan ekonomi bangsa Yahudi Zionis kerana kebanyakkan kilang pengeluaran rokok adalah milik mereka, malah bangsa mereka sendiripun tidak merokok...  Apakah sebabnya bangsa kita nak buat perkara "biol" macam tu.  Dari sudut genetik makhluk, perbuatan merokok adalah serupa dengan kera @ monyet seperti pada "gambau" di atas...
Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net