Cara untuk Hard Reset LENOVO A850

 

Seperti memformat komputer, memformat telefon pintar mempunyai tujuan atau sebab yang sama iaitu untuk mengembalikan fungsi perlaatan kepada yang asal sebelum ia dipasang dengan pelbagai aplikasi tambahan.  Memformat sistem (telefon pintar) juga merupakan langkah terakhir bagi mengatasi masalah kegagalan sistem berfungsi dengan baik

Langkah-langkah untuk Hard Reset (format sistem) LENOVO A850 dengan butang kekunci perkakasan :
 
  1. Mengesahkan dan memastikan bahawa LENOVO A850 Bateri mengecas penuh atau tidak kosong
  2. Matikan (off) LENOVO A850 
  3. Tekan serentak butang : POWER + VOLUME UP dalam beberapa saat sehingga amaran akan muncul di skrin 
  4. Anda juga boleh cuba untuk menekan POWER BUTTON sehingga logo Lenovo muncul, kemudian terus tekan VOLUME UP + VOLUME DOWN dalam masa yang sama sehingga menu muncul
  5. Pada menu berkenaan, pilih : Reset Device atau Wipe data atau Clear eMMC 
  6. Harus anda sedar bahawa aplikasi dan data dalam telefon akan hilang atau dibersihkan dari memori dalaman semasa proses format berlaku.
  *Info :

-Lenovo A850 menggunakan sistem Android versi Jelly Bean (4.2.2)


Bagaimana untuk naik taraf atau Update sistem operasi LENOVO A850 / A850 + (PLUS kepada Kitkat, Lollipop atau Marshmallow?

Secara umumnya, sistem pengoperasian LENOVO A850 adalah Jelly Bean versi 4.2.2. Berasaskan pada spesifikasi, LENOVO A850 boleh dinaik taraf kepada versi Android Kitkat, tetapi malangnya sehingga artikel ini ditaip, tiada upgrade rasmi untuk LENOVO A850 kepada versi Android Kitkat.  

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa versi sistem Kitkat yang tidak rasmi untuk LENOVO A850 dari pelbagai laman web komuniti di internet, tetapi jika kita tidak pasti bagaimana untuk menaik taraf, sila berhati-hati, kerana ia boleh membuat Lenovo A850 rosak atau tidak boleh digunakan lagi.  

Menggunakan Jelly Bean yang menjadi sistem operasi rasmi di LENOVO A850 masih lagi disyorkan untuk digunakan setiap hari tanpa masalah.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan