Kau Pergi Jua Adam Ahmad

 

Penyanyi era 80an kelahiran Johor Bahru iaitu Adam Ahmad meninggal dunia di Hospital Ampang pada pukul 12.15 pagi Khamis akibat penyakit kencing manis, jangkitan kuman dalam darah dan tekanan darah rendah.

Jenazah dilaporkan akan di di bawa ke rumahnya di Taman Chempaka, Ampang. Allahyarham meninggalkan seorang isteri yang dikenali sebagai Norliza.

Beliau juga mempunyai kebolehan dalam bermain alat muzik seperti gitar dan piano. Beliau juga merupakan seorang yang pendiam dan menyukai lagu-lagu yang berirama sentimental. Selain menyanyi, Allahyarham juga merupakan seorang komposer. Beliau juga pernah mencipta beberapa lagu untuk penyanyi syarikat rakaman Polygram Records. Antara lagu ciptaan beliau ialah "Di Hari Persandingan Mu" dan "Di Pantai Cinta Berahi" nyanyian Yunizar Hussein.

Antara pencapaian beliau yang terbaik ialah pernah memenangi Anugerah Juara Lagu pada tahun 1990 menerusi lagu ciptaannya, Janji Manismu nyanyian Aishah.  Selain itu pada tahun 1993, lagu "Teratai Layu Di Tasik Madu" nyanyian Fauziah Latiff pula memenangi Anugerah Juara Lagu ke 8.



Al-Fatihah



Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan