"Ganja..." untuk wanita hamil dan baru melahirkan anak


Assalamualaikum....

Ganja... yang dimaksudkan untuk wanita hamil dan baru melahirkan anak ialah ganjaran ataupun balasan dari Allah SWT.  Sungguh besar sebenarnya pengorbanan seorang wanita yang sedang hamil (mengandung).  Di waktu inilah perhatian yang lebih perlu diberikan oleh suami kerana ianya adalah waktu yang kritikal atas faktor keselamatan ibu dan bayi berkenaan, juga kestabilan emosi wanita yang hamil. 

Insya Allah apabila saya akan bernikah (mungkin dalam tahun hadapan), saya akan menjaga sebaik-baiknya isteri saya apabila dia sampai ke masa seperti ini.

Di sini saya ingin kongsikan beberapa ganjaran yang dikurniakan oleh Allah SWT pada isteri atau ibu yang mengandung :

1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat di malam hari.

3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. …

5. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang beri minum susu badannya kepad anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.

7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat
Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net