Gambar perlawanan Piala Sumbangsih musim 2011 : Selangor dan Kelantan


 
~ kredit pada TV1 yang menyiarkan siaran langsung

Masalah displin dari kalangan penonton yang hadir di stadium masih lagi tidak berubah. Dengan lontaran "objek" ke kawasan padang serta pembakaran bahan letupan, bercahaya dan bahan pengeluaran asap, fenomena berkenaan masih lagi membelenggu Liga Malaysia.  Malah, sinaran laser yang bermula semenjak kejohanan Piala Suzuki AFF 2010 yang lalu turut kelihatan semasa perlawanan ini.

Mutu bola sepak Malaysia sekurang-kurangnya adalah juga memperlihatkan perubahan, tetapi penonton bola sepak di Malaysia masih lagi tahap kampung dan budak-budak sekolah.  Mereka ini sibuk mengutuk dan mengeji para pemain bola sepak kebangsaan Malaysia bila pasukan negara kalah, tapi sebaliknya mereka sendiri masih lagi jauh ketinggalan dari segi peradaban manusia dalam ketamadunan tahap tinggi.

Apabila melihatkan pasukan Selangor mula meningkatkan daya serangan, mulalah diganggu dengan pelbagai cara bagi menjejaskan rentak perlawanan. Ini adalah idea serta taktik busuk dari penyokong berkenaan.  Nampaknya minda mereka masih lagi kuno dan berselut. Tapi bila dah menang tu, tak adalah apa-apa kemudahan awam dan kenderaan yang dibakar.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan