Kenangan LTDL 2011 di Restoran El Izzat's Melaka

Assalamualaikum...

Saya sempat menyaksikan para peserta LTDL 2011 yang sampai ke peringkat ke 9 yang memulakan perlumbaan di Jalan Hang Tuah, Melaka pada tarikh 31 Januari 2011 lalu. Laluan peringkat ke 9 mengambil jarak sejauh 151.7 kilometer dan menamatkan perlumbaan di Nilai, Negeri Sembilan. "Jemaah" pelumbaan lewat tiba di hentian lebih kurang dua jam akibat hujan yang turun berterusan beberapa hari sebelumnya dan semasa hari perlumbaan.


Peserta dan pegawai perlumbaan yang sampai dari Jasin (pada peringkat ke 8), berehat seketika semasa di Jalan Hang Tuah (jalan yang menempatkan bangunan Kompleks Hang Tuah dan kedai saya di dalamnya).  Ada dikalangan pelumba serta pegawai yang tumpang duduk di Restoran El Izzat's (restoran 24 jam). Rakyat termasuk pekerja restoran berkenaan mengambil peluang bergambar dengan peserta yang dikenali seperti Anuar Manan bagi mengabadikan kenangan LTDL 2011.


Sebelum para pelumba dan jemaah tiba, beberapa jalan disekitar kawasan berkenaan ditutup bagi memastikan kelancaran perjalanan LTDL 2011.  Dan kesesakkan di Jalan Hang Tuah masih lagi berterusan selama beberapa jam selepas rombongan perlumba mula bergerak ke venue berikutnya iaitu di Nilai, Negeri Sembilan.

 
Semasa proses kemas mengemas dijalanakan sepanjang Jalan Hang Tuah.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan