Gilakan trafik dari internet, artikel fitnah disebarkan

Kononnya ia adalah majlis perkahwinan Datin Azurah yang dilangsungkan di sebuah hotel di Melaka

"Saya rasa bertanggungjawab untuk menyatakan bahawa ini adalah cerita fitnah yang telah disebarkan, yang memburukan imej orang Melayu Islam di Melaka......" - Inspirasi Ahmad Zaki

Kini telah tersebar di beberapa laman blog (berserta beberapa gambar perempuan yang terlucut bajunya lalu mendedahkan sebahagian buah dada dan putingnya), menyatakan bahawa ia adalah adat orang Melayu Melaka jika anak perempuan mereka kahwin memang mengeluarkan kedua-dua teteknya. 

Dalam artikel yang dianggap fitnah dan memburuk-burukkan imej orang Melayu Islam di Melaka juga menyatakan ia sebahagian budaya yang telah diamalkan sekian lama.

Diharap pihak berkuasa dapat mencari penerbit dan penulis artikel berkenaan yang sebenar kerana ia sangat melampau dan berunsur fitnah ke atas penganut agama Islam dan khususnya orang Melayu di Melaka.

Jika penulis artikel asal adalah beragama Islam, sila kenakan tindakan undang-undang syariah ke atasnya. Namun jika orang itu bukan penganut Islam, sila kenakan tindakan undang-undang yang sepatutnya...


*dikhabarkan bahawa gambar yang tersebar itu adalah gambar lama dan kejadian "terlucut" itu berlaku di negara Filipina.


Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan