BDSM : kegilaan nafsu melampau



BDSM adalah pelbagai amalan erotik melibatkan penguasaan dan penyerahan, peranan bermain, sekatan, dan lain-lain kesanggupan diri. Memandangkan ia mengandungi pelbagai jenis amalan, kemasukannya dalam masyarakat, perkembangan budaya BDSM biasanya bergantung kepada pengenalan diri dan berkongsi pengalaman.

BDSM diterima secara umum sebagai singkatan untuk:

Bondage - iaitu menahan diri daripada apa-apa jenis; yang paling biasa adalah tali ikatan, tetapi ia juga boleh termasuk tudung sutera, abah-abah kulit, rantai, belenggu, dan juga jenis pakaian seperti korset dan tudung.

Disiplin - penggunaan hukuman sempena peraturan tingkah laku
 
Dominance and submission - apabila satu pasangan mengambil kawalan ke atas yang lain, tetapi hanya dengan keizinan dimaklumkan mengenai "patuh" arahan pasangan. Ada juga yang merujuk kepada ini sebagai "pertukaran kuasa."

SadoMasochism - keseronokan seksual dari sama ada pahit atau mengalami kesakitan dan penderitaan. Satu soalan yang biasa ditanya oleh mereka yang baru ialah: Bagaimana sesiapa sahaja boleh suka untuk mengalami kesakitan?
.

Bagi sesetengah orang, sakit secara langsung adalah erotik. Contohnya sesetengah orang mempunyai kepuasan seks daripada disebat bahagian punggung atau kemaluan dan puting buah dada yang disepit dengan penyepit baju. Bagi yang lain pula, sakit sering disertai dengan tindak balas kimia dalaman, terutamanya pelepasan bahan kimia otak dipanggil endorfin.

Boleh disimpulkan bahawa BDSM ialah suatu hobi atau prilaku seks yang ganas dan adakalanya melampui batas kemanusiaan.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan