Nama yang gempak : apasal la macam ni?


Assalamualaikum...salam sejahtera...

Masih saya ingat lagi waktu sekolah rendah dan awal sekolah menengah, kawan-kawan di sekolah suka main ejek-ejek nama kawan-kawan atau nama bapa kawan-kawan yang agak pelik dan kelakar.  Tapi ada juga yang nama biasa je tapi dah tabiat suka mengejek nama orang lain, dibuat juga... Sampai bergaduh bertumbuhpun ada hanya disebabkan perkara ini.  Lepas tu ada juga yang terus mengadu pada cikgu.., "cikgu, dia ejek nama ayah saya.."

Lihat nama di atas, pasti ada yang akan sedikit tersengeh (tak berapa nak senyum).  Tidak dapat dipastikan sama ada ianya maklumat yang benar atau mainan edit dari perisian komputer...


~p/s :  sejak saya mula berniaga, ada juga jumpa macam-macam nama syarikat yang agak aneh. Kreatif pun ada, kelakar pun ada...
Previous Post
Next Post
Related Posts

Promosi

Babab.net