Kursus Pengurusan Mesyuarat Agung Koperasi (WSC314) di Maktab Kerjasama Malaysia Wilayah Selatan

 
Tempat kursus WSC314 diadakan.

Assalamualaikum...

Semalam (Khamis, 28/04/2011) saya baru balik dari menghadiri kursus berkenaan, yang bermula dari 26 hingga 28 April 2011.  Sebelum tu saya dah mula selsema, batuk dan demam, jadi perjalan jauh ke Johor Bahru adalah memenatkan. Sampai di depan Kompleks Hang Tuah, Melaka hampir pukul 7.00 petang (tidur di kedai saya).Ini merupakan kursus kali ke dua yang berkaitan dengan koperasi yang telah saya sertai.

Kursus berkenaan yang berlangsung selama tiga hari, diadakan di Bilik Ixora, Maktab Kerjasama Malaysia Wilayah Selatan, yang beralamat di Tingkat 1, Bangunan Kerjasama, Jalan Dhoby, 80000 Johor Bahru, Johor.  Penginapan para peserta adalah di Hotel Tropical Inn, Johor Bahru.  "Check in" hotel pada pada 25/04/2011 bersama-sama dengan pengerusi Koperasi Usahawan GIATMARA Melaka dan seorang anggota koperasi.  Saya pula adalah calon ahli lembaga pengarah yang bakal dilantik dalam mesyuarat agung yang akan datang.

Dalam kurus ini, saya juga telah berjumpa dengan beberapa orang yang juga telah menyertai kursus yang kali pertama saya pergi sebelum ini.  Kesimpulannya kursus kali ini agak menyelesakan dan aman dengan jadual yang tidak memberi tekanan serta pengisian dan penyampaian kursus yang boleh diterima dengan baik.  Ada juga mendapat kawan-kawan baru yang datang dari koperasi wilayah selatan iaitu Johor dan Melaka.  Ada antara mereka yang merupakan usahawan sepenuh masa, dari koperasi institut pengajian tinggi dan sekolah.

 
 
Gambar diambil semasa hari pertama tiba di hotel selepas "check in"

 
Ketika berkursus di dalam "Bilik Ixora"


 
"Cenderahati" yang diperolehi dari Hotel Tropical Inn

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan