Usahawan Melayu yang dikagumi

Irwan Dahnil ( Usahawan SMS)


Irwan Dahnil bersama Billi P.S Lim
Penulis buka best seller "Dare To Fail"

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca...


Gambar di atas adalah salah satu usahawan Melayu yang penulis kenali semasa penulis menyambung pelajaran di Institut Teknologi Tun Abdul Razak Kuala Lumpur dari tahun 2001 hingga 2004 dalam jurusan Diploma Teknologi Maklumat.

Beliau yang penulis panggil "abang Wan" pada ketika itu membuka sebuah kafe berinternet di hadapan ITTAR. Dengan lokasi perniagaan yang strategik, layanan mesra terhadap pelanggan serta ketokohan beliau dalam dunia usahawan, membuatkan perniagaan abang Wan mendapat sambutan menggalakkan.

Dengan menggunakan segala pengalaman dan ilmu yang ada, kini abang Wan yang disebut sebagai guru perniagaan SMS Malaysia, merupakan penulis buku “Buat Duit Dengan SMS”, buku berbahasa Melayu pertama yang mendedahkan mengenai potensi perniagaan SMS. Bagi beliau, bekerjasama dengan mereka yang telah berjaya, dapat mempercepatkan proses pembangunan sesuatu perniagaan dalam situasi ‘menang-menang’.

Untuk mengembangkan kaedah pemasaran yang paling pantas yang sedang berlaku di Malaysia sekarang ini, beliau sering mengadakan seminar dan bengkel bagi memberi pendedahan dan ‘awareness’ kepada usahawan dan pemilik perniagaan. Sasaran beliau supaya lebih ramai yang akan berkecimpung dalam bidang perniagaan, yang hasilnya nanti dapat dilihat dari segi sumbangan usahawan dalam pembangunan ekonomi masyarakat.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan