Kamaruldzaman meninggal dunia



Pada pagi 25 Jun 2024, telah dikhabarkan pemergian Allahyarham Kamaruldzaman bin Bakar atau lebih mesra dengan panggilan Kamal Bakar. 

Kamal Bakar yang berusia 62 tahun menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Melaka pada jam 1.00 pagi.

Pada Sabtu minggu sebelumnya, telah dimaklumkan, pelakon berkenaan dalam keadaan nazak selepas dua minggu dirawat di ICU, Hospital Melaka akibat kanser paru-paru tahap empat. Arwah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Baru, Melaka.

Allahyarham pernah berkhidmat di FAMA Negeri Melaka bermula tahun 1981 sehingga 2022, iaitu selama 41 tahun. Beliau juga merupakan seorang pelakon yang disegani ramai. 

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Salam takziah kepada seluruh ahli keluarga Allahyarham.

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ، وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ، وَوَسِّعْ مَدْخَلَهُ، وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ، وَنَقِّهِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ اْلأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ، وَأَبْدِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ، وَأَهْلاً خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ، وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ، وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ، وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَعَذَابِ النَّارِ

"Ya Allah, ampunilah, rahmatilah, bebaskanlah dan lepaskanlah dia dan muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah dia dan muliakanlah tempat tinggalnya, luaskanlah jalan masuknya, cucilah dia dengan air yang jernih lagi sejuk, dan bersihkanlah dia dari segala kesalahan bagaikan baju putih yang bersih dari kotoran."

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan