Fesyen pamer buah mempelam,kain jarang


"Buah mempelamku masak di atas dahan, ibu suruh beri kepada kawan-kawan.....". Begitulah keratan lirik lagu yang diajar semasa saya di sekolah rendah dalam darjah satu atau dua.  Tetapi itu buah mempelam halal yang boleh dipegang, dilihat dan dirasa tanpa was-was.  Isu dalam artikel ini berkaitan dengan "buah mempelam di badan....", bukan di dahan....

Fesyen kini makin mengurangkan jumlah penggunaan kain dan benang kerana pakaian semakin ketat dan juga semakin jarang.  Tudung yang pada asalnya seperti yang disyariatkan Islam adalah menutup penuh bahagian "mempelam" perempuan.  Sebaliknya zaman makin maju, tudung semakin labuh ke belakang, singkat di depan, seperti yang dipakai oleh penyanyi remaja terkenal dengan lagu "Cinta Facebook" (sekadar salah satu contoh).

Ada perempuan tahap ketelusan pandangan mata pada kain iaitu baju dan kain sudah ok tapi tudung pula singkat nampak dada. Ada yang bertudung biasa-biasa tetapi pakaian yang dipakai tersangatlah ketat sehingga menampakkan lekuk-lekuk di badan mereka yang "solid-molid". Lebih memeranjatkan mereka yang badannya seperti gajah Court Mammoth pun nak juga pakai ketat-ketat.  Yang memakai fesyen baju kurung tetapi boleh nampak dengan mata kasar di dalamnya pakai "tube".  Ada yang berkain tetapi tidak pakai kain dalam. Bila lali di kawasan yang cahaya kuat memancar, maka akan nampaklah "rahsia taman tersembunyi" yang mengerikan.

Sekarang ini, keluarlah ke mana-mana, dengan mudah anda akan dapat lihat perempuan-perempuan memakai pakaian yang boleh membangkitkan syahwat bukan sahaja kepada lelaki, ia juga terkesan pada nafsu perempuan bersifat lesbian.  Seperti keadaan di Bazar Ramadhan di Jalan Hang Tuah, Melaka dalam bulan lalu juga ada senario ini.  Sesiapa yang nak cuci mata pasti pandangan anda akan meliar memandang perempuan yang bangga mempernampakan lekuk-lekuk di tubuh mereka. Tak kira yang langsing atau yang gemuk, yang cantik mahupun muka yang macam tak siap...

Dalam pada terpandang buah itu dan ini, saya tersempak seorang gadis Melayu bertudung yang manis wajahnya.  Tetapi yang malangnya ada lelaki warga asing (rupa seperti bangla) berjalan beriringan dengan gadis berkenaan sambil melingkarkan tangannya di bahu gadis Melayu itu. Cara dan "bahasa badan" mereka bukan seperti orang yang dah berkahwin.  Entah apa yang gadis ini pandang pada bangla tu. Muka tak depun amcam pelakon kacak hindustan tetapi lebih kepada beruk kena belacan.  Entah berapa kali jugalah bangla itu dah menjamah gadis Melayu itu.

Kepada gadis Melayu di khususnya di Melaka dan amnya di Malaysia, janganlah guna alasan berkawan rapat dengan bangla atau mana-mana lelaki bukan Melayu sebab lelaki Melayu tak romantik, tak pandai menjaga hati, kasar dan lain-lain yang buruk.  Saya beri peringatan ini kerana dah berapa ramai gadis-gadis Melayu yang dah dirosakan akhlak, yang dah hilang dara malah yang murtadpun ada angkara berkawan dengan bangsa asing ini. Berhati-hatilah... jangan sampai kes pelajar suatu ketika dahulu iaitu Siti Aisyah yang murtad bermula dengan berkawan dalam "study group" dengan lelaki bangsa asing di universiti, berulang lagi.


**p/s :
  • kepada lelaki bangsa Melayu, dah dapat awek Melayu tu jagalah elok-elok. Janganlah belum nikah korang dah tebuk.
  • jaga pergaulan dan letakkan sasaran untuk berkahwin sebagai matlamat hubungan anda.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan