Selamat Hari Raya Idulfitri


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Syukur kepada Allah kerana kita berkesempatan untuk menyambut bulan Syawal dalam suasana tenang dan aman.

Dalam tahun pertama penulis memulakan perniagaan di Kompleks MARA ( Kompleks Hang Tuah ) ini, penulis sedar hakikat bahawa penulis perlu melakukan promosi dengan lebih giat lagi memandangkan masih ada bakal pelanggan yang ragu-ragu untuk masuk ke kedai penulis dan bertanyakan perkhidmatan yang sediakan.

Pada hari ini (09/10/2008 ), seorang wartawan "free lance" datang ke kedai penulis untuk bertanyakan perkhidmatan yang diinginkannya kerana beliau sekarang dalam proses untuk menerbitkan buku yang berkaitan kekeluargaan di Melaka ini. Nampaknya beliau benar-benar berminat untuk menggunakan perkhidmatan ICT Niaga Enterprise dalam kerja-kerja penerbitan buku tersebut.

Selain itu, atas cadangan wartawan bebas tersebut, saya dijemput untuk memberi ceramah kepada belia Kampung Morten, Melaka untuk menerangkan tentang perniagaan beli-jual topup prepaid melalui sms. Tujuannya untuk membuka minda para belia di Kampung Morten agar membiasakan diri dalam dunia perniagaan semasa usia muda. Selain dari perniagaan topup prepaid, jenis perniagaan lain akan diperkenalkankemudian. Untuk tujuan tersebut, beliau akan mencadangkan nama saya pada ketua UMNO Kampung Morten dan meminta supaya dikumpulkan mana-mana belia yang berminat mempelajari dunia perniagaan dan mencari-cari perniagaan yang mudah dan halal agar datang mendengar ceramah saya mengenai bisnes di tempat mereka.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan