Promosi Kursus Asas Komputer penghujung tahun 2016


Promosi Kursus Asas Komputer ini sesuai untuk pelajar lepasan sekolah menengah yang telah menamatkan peperiksaan SPM ataupun bagi pekerja kilang, syarikat swasta, agensi berkaitan kerajaan ataupun juga individu yang ingin memperbaiki dan menambah pengetahuan dalam asas penggunaan komputer dalam kehidupan seharian.

Kursus Asas Komputer ini dijalankan secara jangka pendek dan "personal coaching", sesuai bagi mereka yang tidak mempunyai banyak masa untuk menghadiri kelas yang panjang dan yang merasa segan untuk belajar dalam kelas yang ramai.  Personal Coaching bermaksud seorang peserta dalam satu sesi.

Bakal peserta boleh memilih tarikh yang diinginkan dan maklumkan pada penganjur agar dapat disesuaikan dengan jadual. Jika tarikh yang dipilih sesuai, maka buat pembayaran deposit sebagai tempahan untuk tarikh berkenaan.

Berikut adalah maklumat yang perlu bakal peserta tahu :

Nama Kelas KURSUS ASAS KOMPUTER

Jangka masa kursus2 HARI ( Lebih Kurang : 3 jam hari pertama, 3 jam hari kedua )
(Kelas dianjurkan antara hari Isnin hingga Ahad. Sila buat pilihan dan tempahan sekurangnya DUA HARI AWAL.

Sesi pagi bermula pukul 9.00 pagi  dan sesi petang bermula pukul 2.00 petang, kecuali Jumaat yang hanya bermula pada pagi sahaja)

*Bayaran  :  RM180.00 
(bayaran dua hari sebelum kursus bermula)
*pembayaran melalui bank-in atau ATM Transfer dua hari sebelum kelas bermula

Subjek  :

👍  pengenalan komputer & internet
  (cara penggunaan & penyelenggaraan asas)

 👍 perkakasan & perisian komputer  
  *alatan : mengenali papan kekunci, tetikus, monitor & lain-lain
  *perisian : mengenali anti virus, microsoft office & lain-lain

 👍 penggunaan Microsoft Words, Power Point & Excel
  (menaip surat, ubahsuai dokumen, persembahan elektronik dan membuat jadual rekod)



MAKLUMAT PENTING :


👉 Sijil akan diperolehi selepas tamat kursus
👉 Khas bagi mereka yang "baru" dalam penggunaan komputer serta yang berminat menambah pengetahuan.
👉 Sila tunjukkan bukti pembayaran deposit (slip ATM) melalui aplikasi Whatsapp ( O12 3l2 37O5 )
👉 Kelas akan diadakan di Pusat ICT Melaka, Tingkat 6, Bangunan UTC Melaka, berdasarkan tempahan yang telah dibuat awal sahaja.

👉 Kursus ini diajar sendiri oleh Pengasas ICT Niaga Enterprise / Panel Penasihat Industri, Unifield International College iaitu Encik Ahmad Zaki.

Alamat & Nombor Telefon Penganjur :

ICT Niaga Enterprise
Batu 20 1/4,
Tanjung Rimau Dalam,
78000 Alor Gajah, Melaka.

012 312 tiga tujuh kosong lima (Whatsapp / Wechat)
(Hanya untuk mereka yang serius dan benar-benar ingin mendaftar dan MEMBAYAR sahaja yang dilayan)


Blog Kelas Belajar Komputer Dan ICT :

http://kelas-ict.blogspot.my

Syed Azlan meninggal dunia (komposer & penyanyi)



Penyanyi dan komposer Syed Azlan Syed Abu Bakar atau lebih dikenali sebagai Arab meninggal dunia akibat komplikasi jantung di sebuah hospital di Seremban pada jam 3 pagi, 12 November 2016.

Perkara ini dimaklumkan melalui status Facebook sepupunya, Khairul Faizi Ahmad Kamil kira-kira jam 11.30 pagi Sabtu.

Arab sinonim dengan kumpulan duo, Arab & Aidit yang pernah lagu Bila Bulan Berwarna Biru dan pernah menjadi vokalis kumpulan Lefthanded untuk album Nafas.

Jenazah Allahyarham telah dikebumikan di Labis, Johor selepas solat Asar semalam (12/11/2016). 

Syed Azlan pernah menjadi pegawai Artiste and Repertoire (A&R) dengan Universal Music selepas meninggalkan karier nyanyiannya.


Sumber : Astro

Bengkel Inovasi Perniagaan, 22 - 23 Oktober 2016


Pada 22 hingga 23 Oktober 2016, saya telah menghadiri undangan ke Business Innovation Workshop (Bengkel Inovasi Perniagaan) di SMART Intelligent Learning Lab, Multimedia University (MMU), Melaka.  Ia adalah anjuran Faculty of Business dengan pihak PIBG Sekolah Kebangsaan Batu Berendam 2, Melaka.

Kerjasama ini adalah projek khidmat masyarakat MMU Melaka (infaq dan waqaf) yang bertujuan mengumpul dana bagi baik pulih penghawa dingan makmal komputer sekolah berkenaan.

Bengkel Inovasi Perniagaan mempunyai tujuan untuk memberi pendedahan tentang ilmu baru dalam dunia perniagaan yang diharap dapat membantu meningkatkan dayasaing para usahawan tempatan.

Kuliah disampaikan oleh Dr. Mohd Rizal Bin Tan Sri Abdul Razak.


Ber 'wefie' bersama Ketua Fesilitator, Dr. Mohd Rizal Bin TanSri Abdul Razak

Bersedia pemakaian jubah untuk 'mini convocation'

Sijil disampaikan oleh Dr.Zauwiyah Binti Ahmad (Dekan Fakulti Perniagaan, Universiti Multimedia)

Wefie peserta Bengkel Inovasi Perniagaan 22 - 23 Oktober 2016

Adakah anda dipilih menerima set decoder MYTV secara percuma?


MYTV adalah projek kerjasama antara Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan MYTV Broadcasting Sdn Bhd telah dilancarkan pada Jun tahun 2015, dilihat bakal menjadi persaingan hebat kepada Astro.

Siaran televisyen itu akan menyediakan 80 siaran dan 40 saluran radio yang dipancarkan secara percuma kepada pengguna di Malaysia dengan 45 siaran yang mengunakan teknologi berdefinisi tinggi (HD – High Defination).


Ia dilihat penyelesaian terbaik terhadap rungutan orang ramai ke atas mutu perkhidmatan Astro yang kurang memuaskan disamping caj yang tersembunyi dan melampau.

Sebanyak 2 juta Unit Dekoder Percuma (MYTV Basic) akan diberikan kepada isi rumah terpilih di seluruh negara.

Klik Link dibawah dan masukkan No. Kad Pengenalan untuk semak kelayakan Penerimaan Dekoder MYTV secara Percuma :

Penipuan syarikat telekomunikasi yang mungkin anda tidak tahu


Sebenarnya banyak penipuan yang dilakukan oleh syarikat telekomunikasi mudah alih (TELCO) kepada pengguna telefon mudah alih.

Bermula dari khidmat perayauan antarabangsa, sehinggalah kepada kehilangan baki kredit tanpa sebab yang munasabah, pelbagai penipuan didedahkan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dalam sidang media berkaitan isu caj-caj melampau di ibu negara.

Berikut antara penipuan syarikat TELCO yang didedahkan Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan.

"Khidmat Data Internet Tak Telus, Syarikat Telco Penipu"

"Siapa Pantau Kesahihan Jumlah Penggunaan Pelan Data Telco?"

#1 Perayauan Antarabangsa (Roaming) – Caj sehingga mencecah RM80,000 selepas berada di luar negara tanpa mengetahui wujudnya perkhidmatan berkenaan, bila dibuat aduan kepada TELCO, pihak berkenaan kemudian mendakwa perkhidmatan itu memang sudah tersedia di dalam langganan.

#2 Kehilangan Kredit Pra-Bayar – TELCO mengambil sejumlah kredit daripada akaun pengguna atas sebab perkhidmatan data internet harian padahal, pelanggan itu sudahpun membuat langganan untuk data internet secara bulanan, selepas membuat aduan, barulah jumlah kredit berkenaan dikembalikan semula, jika tidak dibuat aduan, kredit berkenaan akan hilang. Bayangkan berapa banyak kes kehilangan kredit sebegitu tidak yang tidak dibuat aduan?

#3 Pelan Data Internet – Pelanggan yang memohon langganan 3 Gigabyte (3GB) contohnya, tetapi hanya mendapat 1.5GB dan ada aduan yang diterima PPIM, tidak menerima apa-apa langsung langganan.

#4 Kesahihan Baki Data Internet – Pakej data internet yang dilanggan 3GB didakwa sudah habis digunakan oleh TELCO biarpun selepas hanya beberapa hari dilanggan, untuk terus menggunakan data internet, perlu buat pembayaran tambahan.

#5 Penalti Bayaran Lewat – Ada aduan diterima PPIM, pelanggan TELCO terpaksa membayar sehingga RM20,000 akibat penalti RM50 sebulan yang dikenakan syarikat TELCO bermula daripada jumlah RM200 yang tidak dibayar.

#6 Panggilan Tidak Berjawab – Panggilan pelanggan TELCO jika tidak dijawab, ia tetap akan dicaj biarpun tidak sampai satu saat.

#7 Caj Melampau Tidak Munasabah TELCO – Caj untuk mendengar pesanan suara (voicemail), caj untuk menerima bil dicetak dan caj untuk mendapatkan bil terperinci.
Sudah terlalu lama, pengguna dan orang ramai ditipu hidup-hidup dengan caj-caj tidak masuk akal oleh TELCO serta bukan sedikit yang menjadi mangsa.

Itu baru sebahagian daripada penipuan Telco di negara ini. Penipuan seperti pakej data unlimited tetapi kemudiannya habis dan perlu beli kuota lain dan macam-macam lagi penipuan yang wujud.

Persoalan lebih besar, apa tindakan kementerian berkaitan pengguna dan komunikasi ? Bertuah la kalau nak mengaku ‘kita tak tahu…kita tido je kat Putrajaya tu’. … Rasanya sudah beribu aduan mengenai perkara-perkara ini diketengahkan selama puluhan tahun.

***Kami difahamkan jika anda mempunyai isu dengan servis dan telah membuat aduan kepada TELCO terbabit tetapi masih gagal menyelesaikan masalah atau aduan tersebut tidak mendapat respon, anda boleh membuat aduan kepada pihak Communications & Multimedia Consumer Forum of Malaysia ataupun pada Kementerian Komunikasi Dan Multimedia Malaysia.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan