Zainal Ariffin meninggal dunia


Zainal Ariffin Abd. Hamid atau lebih dikenali sebagai Zaibo, 62 tahun, yang menderita kanser esofagos telah menghembuskan nafas terakhirnya kurang lebih pada pukul 1.30 petang Rabu, 14 November 2018.

Berita sedih itu disahkan kepada mStar Online oleh isteri arwahyarham Zaibo iaitu Siti Hawa Sawal, berusia 52 tahun. Jenazah dikebumikan pada hari ini (Rabu 14/11/2018), selepas solat Isyak di tanah perkuburan Islam di Rengit, Batu Pahat, Johor.

Zaibo dikatakan tidak menyedari dia menghidap kanser tahap empat sehinggalah pada Ramadan lalu dia tidak boleh menelan makanan.

Namun selepas mendapatkan rawatan di hospital, doktor memaklumkan dia menghidap kanser dan akhirnya mendapatkan rawatan susulan di Hospital Selayang beberapa bulan lalu. Dia juga turut berusaha berubat secara tradisional di Johor.

Zaibo pernah membintangi sitkom Spanar Jaya (1999 hingga 2005) serta filem-filem seperti fantasi muzik Magika dan Awan Dania The Movie. Dia juga memainkan peranan kecil dalam filem Hollywood, Anna and The King.

Zaibo juga terkenal kerana wataknya sebagai penjual mi rebus dalam sitkom dari Singapura iaitu Under One Roof pada tahun 1990, yang pertama kali disiarkan pada tahun 1995.



Pada 12 November 2018 , hari Isnin, Puteri Johor Tunku Tun Aminah Maimunah Iskandariah Sultan Ibrahim meluangkan masa melawatnya bersama suami, Dennis Muhammad Abdullah. 

Sumber : mstar online

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan