Aksi comel Eyka Farhana berpakaian jururawat


Gambar ini diambil sempena Eyka Farhana berlakon watak jururawat dalam drama yang beliau berlakon :







Biodata Eyka Farhana

Wan Atiqa Farhana binti Wan Sarmizi (lahir 3 Februari 1995) atau lebih dikenali sebagai Eyka Farhana merupakan seorang pelakon wanita Malaysia yang mula bergiat aktif dalam bidang lakonan sejak 2011. 

Beliau kini di bawah pengurusan A Klasse Management milik Asyraf Khalid, anak tiri kepada penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza. 

Beliau dilahirkan pada 3 Februari 1995 di Ampang, Selangor dan dibesarkan di Kuala Lumpur sebagai Wan Atiqa Farhana binti Wan Sarmizi. Beliau merupakan anak kedua daripada empat beradik dan berpendidikan Sijil Pelajaran Malaysia.

Mula menerjah ke bidang lakonan pada 2011 dengan hasrat untuk membantu keluarganya. Bakat beliau mula dikesan sebaik saja melakonkan watak tambahan dalam drama TV3Gemilang. Eyka membintangi drama Juvana yang juga bersiaran di TV3, beliau memegang watak sebagai Nadia, seorang pembantu kantin di Sekolah Juvana Wira Bakti. Beliau juga terkenal sebagai Ema dalam siri Ema Emilyana, selain itu beliau turut berbakat dalam pengacaraan apabila mengacarakan rancangan travelog Pada Suatu Ketika di TV1

Biarpun seringkali dikecam kerana berpenampilan yang terlalu seksi, namun itu tidak menghalang Eyka untuk terus berjaya dalam bidang seni.


Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan